راشین صنعت

ساخت وبلاگ

خرید سیستم گیمینگ قبلاً فقط برای افرادی بود که پول بیشتری نسبت به زمان (یا عقل) داشتند، اما زمان کاملاً تغییر کرده است. قیمت‌ها به حدی کاهش یافته است که ساختن خودتان به اندازه‌ی گذشته شما را نجات نمی‌دهد. حتی اگر حق بیمه قیمت را بپردازید، با خرید از پیش ساخته شده، مزایایی مانند پشتیبانی، ضمانت‌نامه و تخفیف دریافت می‌کنید. اما قبل از اینکه کارت اعتباری خود را جمع آوری کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید ابتدا به آنها فکر کنید تا مطمئن شوید که از پیش ساخته شده برای شما مناسب است.

آیا اکنون زمان خوبی برای خرید است؟
چه زمانی واقعاً زمان مناسبی برای تهیه سیستم گیمینگ است؟ آنها می توانند به اندازه یک ماشین دست دوم هزینه داشته باشند، بدون استفاده از ابزار رفت و آمد به مکان، و می توانند مانند یک گیاه آپارتمانی بزرگ (بدون مزایای پاکسازی هوا) مشکل ساز باشند. با این حال صدای ما را بشنوید. ما واقعاً در حال حاضر به جایی نمی‌رویم، و بر خلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی، سیستم گیمینگ می‌توانند در صورت سرمایه‌گذاری زمان و پول، حدود یک دهه برای شما دوام بیاورند.

سیستم گیمینگ aming کانال هایی برای معاشرت غیرفعال هستند، راهی برای برقراری ارتباط با خانواده ها یا ایجاد موارد جدید. خیلی چیزها را می توان قبل از "پسرا کجا می افتیم" گفت؟ و آواتارهای آنلاین امروزی مثل همیشه گویا هستند. احساس تنهایی نکردن در قرنطینه سخت است و برای بسیاری از مردم، سیستم گیمینگ آنها قلب پیوندهای آنلاین روزانه آنها را تشکیل می دهد.

فرانک سوکوی، مدیر ارشد دسکتاپ اینتل، می‌گوید: «ما شاهد ده‌ها رقم افزایش درصد در مدت زمان بازی مردم در خانه و ده‌ها رقم افزایش در تعداد افرادی هستیم که بازی می‌کنند. «بازی مردم را در ارتباط نگه می‌دارد. اگرچه در خانه احساس انزوا می کنید، اما این بسیار اجتماعی است – می توانید کارهایی مانند پخش جریانی بازی خود، عناصر رسانه اجتماعی برای صدا و متن در بازی انجام دهید. گاهی اوقات، مردم از بازی برای بازی استفاده نمی کنند. آنها از آن برای پاتوق کردن و ارتباط دوباره استفاده می کنند.»

چه کاری می توانم با یک کامپیوتر بازی انجام دهم؟
پاسخ واضح این است: "تو بازی های ویدئویی بازی می کنی، خنگ." اما سیستم گیمینگ برد بسیار ناشناخته ای دارند.

بیایید ابتدا در مورد بازی صحبت کنیم. اگر می‌خواهید قرنطینه را روی صفحه‌کلید مکانیکی با نور رنگین‌کمان در اتاقی تاریک با بازی League of Legends و خوردن پیتزای یخ‌زده بگذرانید، ما کاملاً پشت آن هستیم. که وجود محترمی است. این چهره بازی های کامپیوتر است - سخت افزار سخت افزاری که یک بازی هاردکور را اجرا می کند. بیشتر گیمرهای سطح بالای رقابتی و حرفه ای های ورزش های الکترونیکی در سیستم گیمینگ بازی می کنند زیرا به طور کلی به معنای دقت بیشتر، وفاداری بیشتر و تاخیر کمتر است.

سبک زندگی بازی چند نفره آنلاین فراگیرتر از همیشه است. (اگرچه این چیز زیادی نمی‌گوید.) سرانجام شرکت‌های بازی متوجه شده‌اند که با آسان کردن بازی‌های خود برای تازه‌واردها، می‌توانند بازی‌ها و آیتم‌های درون بازی بیشتری را بفروشند. این محاسبات مالی بدبینانه به نفع تعداد بی‌شماری گیمرهای تازه‌کار کامپیوتر بوده است، که کنجکاو هستند تا ببینند این همه هیاهو بر سر Overwatch یا Fortnite چیست. موانع ورود کم‌تر می‌شوند، بسیاری از بازی‌ها رایگان می‌شوند و آزمایش‌های رایگان ارائه می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید انگشت پا خود را وارد بازی‌های چندنفره رقابتی کنید، دوستانتان نمی‌توانند از هیاهوی آن دست بردارند، اکنون زمان بسیار خوبی است. . به‌علاوه، وقتی به تنهایی بازی می‌کنید، در یک سطح مهارت دسته‌بندی می‌شوید و با دیگر بازیکنان تازه‌کار همسان می‌شوید تا زمانی که به مهارت دست پیدا کنید.

با کامپیوتر گیمینگ، می‌توانید واقعاً بازی Witcher 3 خود را نیز مشخص کنید، اما قبل از اینکه دست به کار شوید و یکی از آن‌ها را بخرید، در نظر بگیرید که چه نوع بازی‌هایی ممکن است بخواهید بازی کنید و کجا با پول کمتر در دسترس هستند. اساساً همه چیز در نهایت بر روی پی سی فرود می‌آید، به جز بازی‌های نینتندو، و بازار بزرگ و پر جنب و جوش بازی‌های مستقل پی سی در Steam و Itch.io وجود دارد. با این حال، اگر بیشتر بازی‌های تک‌نفره AAA انجام می‌دهید، ممکن است سیستم گیمینگ سرمایه‌گذاری ارزشمندی نباشد. اگرچه آنها بسیار کندتر از کنسول های سونی، نینتندو یا مایکروسافت قدیمی می شوند، قیمت اولیه خرید بسیار بالا است. شرایط اجرای بازی‌های تک‌نفره سخت‌افزاری روی سیستم گیمینگ این است که می‌توانید سخت‌افزار خود را با پیشرفت فناوری بازی به‌روزرسانی کنید، اگرچه Soqui اینتل می‌گوید که به‌طور متوسط، گیمرها در سیستم‌های جدید هر دو سال یک‌بار تغییر می‌کنند. اون پول زیادیه!

سیستم گیمینگ به عنوان دفاتر خانگی عالی و قابل اعتماد نیز دو چندان می شوند. (مگر اینکه کارفرمای شما از همه بخواهد که از سخت افزار اپل استفاده کنند.) اگر می توانید وسوسه تماشای یک بازی Magic: The Gathering Arena را در طول جلسه زوم صبحگاهی خود نادیده بگیرید، یک سیستم گیمینگ قدرتمند ممکن است به افزایش بهره وری شما کمک کند. بعلاوه، با تجهیزات جانبی، تنظیمات شما ممکن است بسیار زیباتر از آنچه که لوازم اداری واقعی شما ارائه می دهد باشد.

آیا باید کامپیوتر مخصوص بازی بخرم یا بیلد وان؟
هر زمان که شخصی در مورد خرید کامپیوتر گیمینگ صحبت می کند، اولین پاسخی که دریافت می کند این است: «چرا به جای آن یک سیستم گیمینگ نمی سازی؟ احتمالاً ارزان‌تر است و می‌توانید مشخصات بهتری دریافت کنید.» نکته اینجاست: احتمالاً این درست است. احتمالاً می‌توانید خودتان تحقیق کنید که کدام کارت ویدیویی واقعاً می‌تواند تنظیمات بازی‌هایی را که دوست دارید انجام دهید، به حداکثر برساند، کدام کیس روی میز شما عالی به نظر می‌رسد، و کدام LED رنگی کاملاً با صندلی بازی شما مطابقت دارد. اگر همه اینها به نظر شما درست می‌آید، و برایتان مهم نیست که وقت و انرژی بگذارید، باید حتماً این کار را انجام دهید.

با این حال، مزیت خرید کامپیوتر گیمینگ، همان مزیت خرید هر محصولی از نسخه DIY است: شما آنچه را که برای آن هزینه می‌کنید، دریافت می‌کنید و در صورت بروز مشکلاتی مانند پشتیبانی، در صورت بروز مشکل در قطعات پرمشکل، جایگزینی، دریافت خواهید کرد. اگر چیزی شکسته یا معیوب به دستتان برسد، و البته، تمام وقت و انرژی که برای ساختن آن صرف کرده اید، به شما برمی گردد. به طور خلاصه، اگر ایده ساختن یک پی سی شما را هیجان زده نمی کند، یا فکر نمی کنید که استفاده خوبی از زمان شما باشد - و من می گویم که به عنوان کسی که تمام پی سی من را ساخته است - از خرید احساس بدی نداشته باشید. .

شما احتمالاً برای صرفه جویی در این زمان گرانبها حق بیمه پرداخت خواهید کرد، اما کاملاً بی فایده نیست. اما یک هشدار: اگر می‌خواهید این حق بیمه را بپردازید، مطمئن شوید که این کار را برای صرفه‌جویی در زمان انجام می‌دهید، نه فقط به این دلیل که یک برند  پی سی شما را برای یک نشان شیک بالا می‌برد. برخی از پی سی  از پیش ساخته شده (مثلاً در MicroCenter) با قیمت های منصفانه به فروش می رسند زیرا فروشگاه ها قطعات را به صورت عمده خریداری می کنند.

پس چی بخرم؟
زمانی وجود داشت که کامپیوتر گیمینگ بسیار گران بودند - تا جایی که واقعاً، حتی با وجود مزایایی که ذکر کردیم، پرداختن به شخص دیگری برای چیدن قطعات برای شما منطقی نبود. با این حال، این تغییر کرده است: قیمت‌های کل کامپیوتر با قیمت قطعات مطابقت بیشتری دارند، و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب از بین دو یا سه دستگاه فوق‌العاده فریب‌خورده وجود دارد، در حالی که تنها کاری که واقعاً می‌خواهید انجام دهید این است که در آن بازی شوتر تیمی بازی کنید. چهار سال پیش بیرون آمد

برای شروع، اگر در بازار هستید، راهنمای خرید عالی برای سیستم گیمینگ و لپ تاپ های بازی داریم. کدام را باید انتخاب کنید؟ جس گری، تستر محصول WIRED (و نویسنده هر دوی این راهنماها)، توضیح می‌دهد، «به طور کلی، فکر می‌کنم اخیراً داشتن یک لپ‌تاپ بازی و یک دسکتاپ بازی کمتر منطقی است. من احساس می‌کنم که اکثر مردم مسافت پیموده‌شده بیشتری را از دسک‌تاپ دریافت می‌کنند و پول شما بسیار فراتر می‌رود.»

منبع: https://www.wired.com/story/gaming-pc-buying-tips/

 

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 18:46

اعتیاد به مواد مخدر چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن است که با جستجوی اجباری یا غیرقابل کنترل و استفاده از مواد مخدر با وجود پیامدهای مضر و تغییرات در مغز مشخص می شود که می تواند طولانی مدت باشد. این تغییرات در مغز می تواند منجر به رفتارهای مضری شود که در افراد مصرف کننده مواد مخدر مشاهده می شود. اعتیاد به مواد مخدر نیز یک بیماری عود کننده است. عود بازگشت به مصرف مواد مخدر پس از تلاش برای توقف است.

مسیر اعتیاد به مواد مخدر با عمل داوطلبانه مصرف مواد آغاز می شود. اما با گذشت زمان، توانایی فرد برای انتخاب نکردن این کار به خطر می افتد. جستجو و مصرف دارو اجباری می شود. این بیشتر به دلیل اثرات قرار گرفتن در معرض طولانی مدت دارو بر عملکرد مغز است. اعتیاد بر بخش‌هایی از مغز تأثیر می‌گذارد که در پاداش و انگیزه، یادگیری و حافظه و کنترل رفتار نقش دارند.

اعتیاد یک بیماری است که هم بر مغز و هم بر رفتار تأثیر می گذارد.

آیا اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان است؟
بله، اما ساده نیست. از آنجایی که اعتیاد یک بیماری مزمن است، افراد نمی توانند به سادگی مصرف مواد را برای چند روز کنار بگذارند و درمان شوند. اکثر بیماران برای قطع کامل مصرف و بهبود زندگی خود نیاز به مراقبت طولانی مدت یا مکرر دارند.

درمان اعتیاد باید به فرد کمک کند تا موارد زیر را انجام دهد:

مصرف مواد مخدر را متوقف کنید
عاری از مواد مخدر بمانید
در خانواده، محل کار و جامعه سازنده باشید

درمان اعتیاد به مواد مخدر چیست؟
گزینه های زیادی وجود دارد که در درمان اعتیاد به مواد مخدر موفق بوده اند، از جمله:

مشاوره رفتاری
دارو
دستگاه ها و برنامه های پزشکی مورد استفاده برای درمان علائم ترک یا ارائه آموزش های مهارتی
ارزیابی و درمان مشکلات روانی همزمان مانند افسردگی و اضطراب
پیگیری طولانی مدت برای جلوگیری از عود
طیف وسیعی از مراقبت ها با یک برنامه درمانی مناسب و گزینه های پیگیری می تواند برای موفقیت بسیار مهم باشد. درمان باید در صورت نیاز شامل خدمات پزشکی و سلامت روان باشد. مراقبت های بعدی ممکن است شامل سیستم های پشتیبانی بازیابی مبتنی بر جامعه یا خانواده باشد.

داروها و دستگاه ها چگونه در درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شوند؟
داروها و دستگاه‌ها را می‌توان برای مدیریت علائم ترک، پیشگیری از عود و درمان بیماری‌های همزمان مورد استفاده قرار داد.

برداشت از حساب. داروها و دستگاه ها می توانند به سرکوب علائم ترک در طول سم زدایی کمک کنند. سم زدایی به خودی خود "درمان" نیست، بلکه تنها اولین گام در این فرآیند است. بیمارانی که پس از سم زدایی هیچ درمان دیگری دریافت نمی کنند، معمولاً مصرف دارو را از سر می گیرند. یک مطالعه روی امکانات درمانی نشان داد که داروها در تقریباً 80 درصد سم زدایی ها استفاده می شود (SAMHSA، 2014). در نوامبر 2017، سازمان غذا و دارو (FDA) نشانه جدیدی را به یک دستگاه تحریک الکترونیکی، NSS-2 Bridge، برای کمک به کاهش علائم ترک مواد افیونی اعطا کرد. این دستگاه پشت گوش قرار می گیرد و پالس های الکتریکی را برای تحریک اعصاب خاص مغز ارسال می کند. همچنین، در ماه مه 2018، FDA لوفکسیدین را تأیید کرد، یک داروی غیرافیونی که برای کاهش علائم ترک مواد افیونی طراحی شده است.

پیشگیری از عود بیماران می توانند از داروها برای کمک به برقراری مجدد عملکرد طبیعی مغز و کاهش هوس استفاده کنند. داروها برای درمان مواد افیونی (هروئین، مسکن‌های تجویزی)، تنباکو (نیکوتین) و اعتیاد به الکل در دسترس هستند. دانشمندان در حال توسعه داروهای دیگری برای درمان اعتیاد به مواد محرک (کوکائین، متامفتامین) و حشیش (ماری جوانا) هستند. افرادی که بیش از یک دارو مصرف می کنند، که بسیار رایج است، برای تمام موادی که استفاده می کنند نیاز به درمان دارند.

مواد افیونی: متادون (Dolophine®، Methadose®)، بوپرنورفین (Suboxone®، Subutex®، Probuphine®، Subblocade™)، و نالترکسون (Vivitrol®) برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می شود. متادون و بوپرنورفین بر روی همان اهدافی که در مغز هروئین و مورفین دارند، علائم ترک را سرکوب کرده و هوس را کاهش می دهند. نالترکسون اثرات مواد افیونی را در مکان های گیرنده آنها در مغز مسدود می کند و باید فقط در بیمارانی که قبلا سم زدایی شده اند استفاده شود. همه داروها به بیماران کمک می کنند تا مواد مخدر و رفتار مجرمانه مرتبط با آن را کاهش دهند و به آنها کمک می کنند تا نسبت به درمان های رفتاری بازتر شوند. یک مطالعه NIDA نشان داد که پس از شروع درمان، هر دو ترکیب بوپرنورفین/نالوکسان و فرمول نالترکسون با رهش طولانی به طور مشابه در درمان اعتیاد به مواد افیونی موثر هستند. از آنجا که سم زدایی کامل برای درمان با نالوکسان ضروری است، شروع درمان در میان مصرف کنندگان فعال مشکل بود، اما پس از اتمام سم زدایی، هر دو دارو اثربخشی مشابهی داشتند.
تنباکو: درمان‌های جایگزین نیکوتین به اشکال مختلفی از جمله پچ، اسپری، آدامس و قرص‌های پاستیل هستند. این محصولات بدون نسخه در دسترس هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دو داروی تجویزی را برای اعتیاد به نیکوتین تأیید کرده است: بوپروپیون (Zyban®) و وارنیکلین (Chantix®). آنها در مغز متفاوت عمل می کنند، اما هر دو به جلوگیری از عود در افرادی که سعی در ترک سیگار دارند کمک می کند. این داروها زمانی موثرتر هستند که با درمان های رفتاری، مانند درمان گروهی و فردی و همچنین خطوط ترک تلفن همراه شوند.
الکل: سه دارو برای درمان اعتیاد به الکل توسط FDA تایید شده است و چهارمین دارو، توپیرامات، در کارآزمایی های بالینی (مطالعات در مقیاس بزرگ با مردم) نویدبخش بوده است. سه داروی تایید شده به شرح زیر است:

نالترکسون گیرنده های اپیوئیدی را که در اثرات مفید نوشیدن و میل به الکل نقش دارند، مسدود می کند. این عود را به نوشیدن سنگین کاهش می دهد و در برخی از بیماران بسیار موثر است. تفاوت‌های ژنتیکی ممکن است بر عملکرد این دارو در بیماران خاص تأثیر بگذارد.
آکامپروسات (Campral®) ممکن است علائم ترک طولانی مدت مانند بی خوابی، اضطراب، بی قراری و نارسایی (به طور کلی احساس ناخوشی یا ناراحتی) را کاهش دهد. ممکن است در بیماران مبتلا به اعتیاد شدید موثرتر باشد.
دی سولفیرام (Antabuse®) با تجزیه الکل تداخل دارد. استالدئید در بدن انباشته می‌شود که منجر به واکنش‌های ناخوشایندی می‌شود که شامل برافروختگی (گرمی و قرمزی صورت)، حالت تهوع و ضربان قلب نامنظم در صورت مصرف الکل توسط بیمار می‌شود. رعایت (مصرف دارو طبق تجویز) می تواند مشکل ساز باشد، اما ممکن است به بیمارانی که انگیزه بالایی برای ترک نوشیدن دارند کمک کند.
شرایط همزمان: داروهای دیگری برای درمان شرایط احتمالی سلامت روان، مانند افسردگی یا اضطراب، که ممکن است به اعتیاد فرد کمک کند، در دسترس هستند.

چگونه از رفتار درمانی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود؟
رفتار درمانی به بیماران کمک می کند:

نگرش ها و رفتارهای خود را در رابطه با مصرف مواد اصلاح کنند
افزایش مهارت های زندگی سالم
با سایر اشکال درمان مانند دارو ادامه یابد
بیماران می توانند در بسیاری از شرایط مختلف با رویکردهای مختلف درمان دریافت کنند.

درمان رفتاری سرپایی شامل طیف گسترده ای از برنامه ها برای بیمارانی است که طبق یک برنامه منظم به مشاور سلامت رفتار مراجعه می کنند. بیشتر برنامه ها شامل مشاوره فردی یا گروهی مواد مخدر یا هر دو می باشد. این برنامه ها معمولاً اشکال رفتار درمانی را ارائه می دهند مانند:

درمان شناختی رفتاری، که به بیماران کمک می‌کند موقعیت‌هایی را که در آن‌ها به احتمال زیاد از مواد مخدر استفاده می‌کنند تشخیص دهند، اجتناب کنند و با آن کنار بیایند.
خانواده درمانی چند بعدی - که برای نوجوانان مبتلا به مشکلات سوء مصرف مواد و همچنین خانواده های آنها ایجاد شده است - که به طیف وسیعی از تأثیرات بر الگوهای سوء مصرف مواد آنها می پردازد و برای بهبود عملکرد کلی خانواده طراحی شده است.
مصاحبه انگیزشی، که بیشترین استفاده را از آمادگی افراد برای تغییر رفتار و ورود به درمان می کند
مشوق های انگیزشی (مدیریت اقتضایی)، که از تقویت مثبت برای تشویق پرهیز از مواد مخدر استفاده می کند.

درمان گاهی اوقات در ابتدا فشرده است، جایی که بیماران هر هفته در چندین جلسه سرپایی شرکت می کنند. پس از تکمیل درمان فشرده، بیماران به درمان سرپایی معمولی منتقل می‌شوند که کمتر و ساعات کمتری در هفته برای کمک به بهبودی آنها تشکیل می‌شود. در سپتامبر 2017، سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه بازاریابی اولین برنامه تلفن همراه، reSET® را برای کمک به درمان اختلالات مصرف مواد داد. این برنامه برای درمان سرپایی برای درمان اختلالات مصرف الکل، کوکائین، ماری جوانا و مواد محرک در نظر گرفته شده است. در دسامبر 2018، FDA یک برنامه پزشکی تلفن همراه، reSET® را برای کمک به درمان اختلالات مصرف مواد افیونی پاک کرد. این برنامه یک درمان شناختی-رفتاری تجویزی است و باید همراه با درمانی که شامل بوپرنورفین و مدیریت احتمالی است استفاده شود. درباره reSET® در این خبر FDA بیشتر بخوانید.

درمان بستری یا اقامتگاهی نیز می تواند بسیار موثر باشد، به ویژه برای کسانی که مشکلات شدیدتری دارند (از جمله اختلالات همزمان). مراکز درمانی مسکونی دارای مجوز، مراقبت های ساختاریافته و ویژه 24 ساعته، از جمله مسکن ایمن و مراقبت های پزشکی را ارائه می دهند. مراکز درمانی مسکونی ممکن است از انواع رویکردهای درمانی استفاده کنند، و هدف آن ها به طور کلی کمک به بیمار پس از درمان است که سبک زندگی بدون مواد مخدر و جرم و جنایت داشته باشد. نمونه هایی از تنظیمات درمان مسکونی عبارتند از:

جوامع درمانی، که برنامه های بسیار ساختارمندی هستند که در آن بیماران معمولاً برای 6 تا 12 ماه در یک محل اقامت می مانند. کل جامعه، از جمله کارکنان درمان و کسانی که در حال بهبود هستند، به عنوان عوامل کلیدی تغییر عمل می کنند و بر نگرش ها، درک و رفتارهای مرتبط با مصرف مواد مخدر تأثیر می گذارند. درباره جوامع درمانی در گزارش پژوهشی جوامع درمانی بیشتر بخوانید.
درمان اقامتی کوتاه مدت، که معمولا بر سم زدایی و همچنین ارائه مشاوره فشرده اولیه و آماده سازی برای درمان در یک محیط مبتنی بر جامعه متمرکز است.
مسکن بهبودی، که مسکن تحت نظارت و کوتاه مدت را برای بیماران فراهم می کند، که اغلب به دنبال انواع دیگر درمان های بستری یا مسکونی است. مسکن بازیابی می‌تواند به افراد کمک کند تا به زندگی مستقل روی بیاورند - برای مثال، کمک به آنها در یادگیری نحوه مدیریت امور مالی یا جستجوی شغل، و همچنین اتصال آنها به خدمات پشتیبانی در جامعه.

آیا رفتار برای جمعیت های عدالت کیفری متفاوت است؟
تحقیقات علمی از اواسط دهه 1970 نشان می‌دهد که درمان سوء مصرف مواد می‌تواند به بسیاری از مجرمان مصرف‌کننده مواد کمک کند تا نگرش، باورها و رفتارهای خود را نسبت به سوء مصرف مواد تغییر دهند. اجتناب از عود؛ و با موفقیت خود را از زندگی پر از سوءمصرف مواد و جنایت دور کنند. بسیاری از اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر برای افرادی که در سیستم عدالت کیفری هستند و برای افراد عمومی مشابه است. با این حال، بسیاری از متخلفان به انواع خدمات مورد نیاز خود دسترسی ندارند. رفتاری که کیفیت پایینی دارد یا به خوبی با نیازهای مجرمان سازگار نیست ممکن است در کاهش مصرف مواد مخدر و رفتار مجرمانه مؤثر نباشد.

علاوه بر اصول کلی درمان، برخی ملاحظات خاص برای مجرمان شامل موارد زیر است:

درمان باید شامل توسعه مهارت‌های شناختی خاص باشد تا به مجرم کمک کند تا نگرش‌ها و باورهایی را که منجر به سوءمصرف مواد مخدر و جرم می‌شود، تنظیم کند، مانند احساس حق داشتن در انجام امور به روش خود یا عدم درک عواقب رفتار خود. این شامل مهارت های مربوط به تفکر، درک، یادگیری و به خاطر سپردن است.
برنامه‌ریزی درمان باید شامل خدمات مناسب در مرکز اصلاح و تربیت و همچنین انتقال به درمان مبتنی بر جامعه پس از آزادی باشد.
هماهنگی مداوم بین ارائه دهندگان درمان و دادگاه ها یا افسران آزادی مشروط و مشروط در رسیدگی به نیازهای پیچیده مجرمانی که دوباره وارد جامعه می شوند مهم است.

چند نفر برای اعتیاد به مواد مخدر درمان می شوند؟
بر اساس نظرسنجی ملی SAMHSA در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت، 22.5 میلیون نفر (8.5 درصد از جمعیت ایالات متحده) 12 ساله یا بالاتر در سال 2014 به درمان برای مشکل مصرف مواد مخدر یا الکل غیرقانونی نیاز داشتند. فقط 4.2 میلیون (18.5 درصد از کسانی که نیاز داشتند. درمان) هر گونه درمان مصرف مواد را در همان سال دریافت کرد. از این تعداد، حدود 2.6 میلیون نفر در برنامه های درمانی تخصصی تحت درمان قرار گرفتند (CBHSQ، 2015).

*اصطلاح "غیرقانونی" به استفاده از مواد مخدر غیرقانونی، از جمله ماری جوانا طبق قوانین فدرال، و سوء استفاده از داروهای تجویزی اشاره دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره ترک اعتیاد اینجا کلیک کنید.

منبع: https://nida.nih.gov/publications/drugfacts/treatment-approaches-drug-addiction

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 87 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 12:30

کیس‌های کامپیوتر در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، از جعبه‌های کوچک Mini ITX که می‌توانید روی پایه تلویزیون اتاق استراحت خود قرار دهید، تا برج‌های سنگین عظیم که احتمالاً می‌توانند دوازده پردازنده گرافیکی را در خود جای دهند. همچنین تنوع بسیار زیادی از سبک‌های مختلف وجود دارد، از جعبه‌های سیاه خواب‌دار کم‌کلید گرفته تا قسمت‌های مرکزی پوشیده‌شده با RGB که در هر اتاق با نور کم، توجه را به خود جلب می‌کند. کیس‌های رایانه شخصی نیز از نظر کیفیت، پتانسیل جریان هوا و انعطاف‌پذیری از نظر آنچه که می‌توانید داخل آن نصب کنید و نمی‌توانید نصب کنید، متفاوت است. بیایید به تمام اصول اولیه ای که هنگام انتخاب قاب مناسب برای کیس گیمینگ سفارشی بعدی خود نیاز دارید بدانید.

اندازه های مختلف کیس کامپیوتر (mITX در مقابل mATX در مقابل Mid vs Full Towers)


اولین چیزی که باید در مورد انتخاب یک کیس کامپیوتر سازگار برای ساخت خود بدانید این است که کیس شما باید با مادربردی که انتخاب می کنید سازگار باشد. مادربردها در اندازه های مختلفی هستند که از نظر فنی "فرم فاکتور" نامیده می شود. رایج ترین فرم فاکتور ATX است که اگر بخواهید یک مادربرد با اندازه معمولی است. سپس Micro ATX (mATX) دارید که کمی کوچکتر از ATX است. Mini ITX (mITX) حتی کوچکتر از mATX است. در طرف دیگر طیف، شما Extended ATX (E-ATX) دارید که یک نسخه گسترده تر/چاق تر از ATX است.

بنابراین، اگر مادربرد ATX دارید، که متداول‌ترین اندازه است، باید کیسی را انتخاب کنید که از مادربرد ATX (هر Mid Tower یا Full Tower) پشتیبانی کند. مادربردهای mITX فقط در کیس های mITX قابل نصب هستند. مادربردهای mATX را می توان در کیس های mATX و همچنین در بسیاری از کیس های معمولی ATX (که Mid Tower نامیده می شود) نصب کرد. مادربردهای E-ATX فقط در موارد خاصی از Full Tower قرار می گیرند.

اگر گیج شده اید نگران نباشید، زیرا زمانی که به آن دست پیدا کردید بسیار ساده است. اساسا، تنها چیزی که باید بدانید این است که 4 اندازه معمول مادربرد (mITX، mATX، ATX، E-ATX) و 4 اندازه معمولی کیس وجود دارد:

Mini ITX Tower (از مادربردهای mITX پشتیبانی می کند)
Mini Tower (پشتیبانی از مادربردهای mATX)
Mid Tower (از مادربردهای ATX و گاهی mATX نیز پشتیبانی می کند)
Full Tower (از مادربردهای ATX و گاهی اوقات E-ATX نیز پشتیبانی می کند)

اکثر افرادی که یک کامپیوتر بازی می‌سازند، قاب Mid Tower را انتخاب می‌کنند، زیرا خیلی بزرگ نیست اما خیلی کوچک نیست. برج‌های میانی نیز از نظر مدل‌هایی که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد، بیشترین محدوده را دارد. اما اگر فضای کافی ندارید - شاید یک میز کوچک دارید و نمی خواهید یک برج بزرگ فضای زیادی را اشغال کند - گرفتن یک برج کوچک بسیار رایج است. آنها همچنین معمولاً ارزان‌تر از جعبه‌های Mid Tower هستند، بنابراین می‌توانند گزینه خوبی برای کسانی باشند که بودجه کمی دارند (اگرچه گزینه‌های Mini Tower برتر نیز وجود دارد).

فقط قاب های Mini Tower و Mini ITX را با هم اشتباه نگیرید. موارد Mini ITX کمی کمتر رایج هستند، زیرا برخی از آنها به قدری کوچک و جمع و جور هستند که سازگاری اجزا را کاملاً محدود می کند (گزینه های بسیار کمتر) و همچنین نصب و نگهداری را کمی دشوارتر می کند. کیس های Mini ITX نه تنها به یک مادربرد mITX نیاز دارند، بلکه به طور بالقوه به یک منبع تغذیه ویژه SFF (Small Form Factor) نیز نیاز دارند و شما نمی توانید یک کارت گرافیک بزرگ را قرار دهید. گزینه های ارتقای آینده شما نیز محدود خواهد بود. به علاوه، در فضاهای کوچک کوچک که اجزای آن فضای زیادی برای «نفس کشیدن» ندارند، جریان هوا ممکن است ضعیف باشد و به طور بالقوه منجر به دماهای بالاتر و/یا رایانه شخصی بلندتر شود.

اگر محدودیت‌ها را درک می‌کنید و می‌خواهید درباره انتخاب قطعات سازگار مناسب تحقیق کنید، قاب‌های Mini ITX می‌توانند برای نشستن روی کابینت تلویزیون شما عالی باشند، اگر به بازی‌های سالنی با رایانه شخصی خود (یا برای رایانه شخصی واقعیت مجازی) علاقه دارید. من آن‌ها را برای اکثر سازندگان رایانه‌های شخصی که برای اولین بار استفاده می‌کنند توصیه نمی‌کنم، زیرا اگر می‌خواهید در فضا صرفه‌جویی کنید، معمولاً استفاده از Mini Tower بسیار ساده‌تر و آسان‌تر است (آن‌ها به‌اندازه کوچک نیستند، اما همچنان برای اکثر مردم به اندازه کافی فشرده هستند. خواستن یک مورد کوچکتر).

سپس Full Towers هستند که بزرگ‌ترین کیس‌های موجود در بازار هستند، اما عموماً برای اکثر مردم غیر ضروری هستند، مگر اینکه سیستمی را با تعداد زیادی از اجزاء مانند یک قفسه از ده هارد دیسک، یک کامپیوتر بازی کاملاً آب خنک مونتاژ کنید. ، چندین درایو نوری یا در صورت نصب یک کارت گرافیک بزرگ. کیس های Full Tower نیز می توانند مدیریت کابل را آسان تر کنند. اما اگر نمی‌دانید که به یک قاب Full Tower نیاز دارید، احتمالاً باید فقط به یک Mid Tower (یا Mini Tower در صورت تنگ بودن فضا) بچسبید، زیرا بسیاری از آنها فضای زیادی برای کار دارند.

نحوه انتخاب کیس با جریان هوا خوب
از آنجایی که بازی‌های مدرن نرم‌افزاری سخت‌گیرانه هستند که از سخت‌افزار رایانه شخصی (عمدتاً کارت گرافیک و CPU شما) می‌خواهند، جریان هوای ساخت رایانه شخصی شما یک نکته مهم است. هر چه رایانه شخصی شما قدرتمندتر باشد، اهمیت آن بیشتر می شود. اجزای داخلی مانند خنک کننده CPU شما نقش کلیدی در جریان هوای موثر در سیستم شما دارند، اما انتخاب کیس کامپیوتر شما نیز عامل مهمی است. به طور خاص، طراحی کیس، و اینکه آیا آن حرکت آسان هوا را از بیرون کیس، از داخل و خارج از پشت را تشویق می کند یا خیر.

این جریان هوا از جلو به پشت رایانه شخصی رایج‌ترین پیکربندی جریان هوا است، اما به خاطر داشته باشید که برخی موارد به روش‌های دیگری مانند از پشت یا پایین به جلو یا بالا کار می‌کنند (اگرچه کمتر رایج است). دانستن اینکه آیا کیس به خوبی برای جریان هوای موثر طراحی شده است، مطالعه بررسی های متخصص مورد اعتماد مانند Gamer's Nexus فقط برای نام بردن از یکی (که در بررسی موارد برای جریان هوا، و همچنین برای نویز و کیفیت/ویژگی های کلی کار بسیار خوبی انجام می دهد) است. متوجه خواهید شد که اکثر بهترین کیس های جریان هوا به جای پنل جامد (که به فن های جلویی این امکان را می دهد راحت تر هوا را از بیرون کیس به داخل بکشند) دارای پانل جلویی مشبک هستند.

اما یکی دیگر از ویژگی های محوری که هنگام انتخاب یک کیس خوب برای جریان هوا باید به آن توجه کرد، مقدار، اندازه و کیفیت فن های همراه با کیس است. با این حال، تقریباً همیشه می‌توانید فن‌های اضافی را به کیس رایانه شخصی اضافه کنید، بنابراین اگر یک کیس خاص دارای فن‌های کافی در جعبه نباشد، یا اگر آن فن‌ها کیفیت پایین یا متوسطی داشته باشند، بلافاصله این مورد را رد نمی‌کند. یک گزینه خوب مشخصات یک کیس همیشه تعداد و اندازه فن هایی را که می توانید به آن اضافه کنید فهرست می کند.

یک کیس کامپیوتر گیمینگ به چند طرفدار نیاز دارد؟

همه نمی توانند از خرید و نصب فن های اضافی در رایانه شخصی خود اذیت شوند - راحتی داشتن یک مجموعه خوب از فن های از پیش نصب شده در یک کیس همیشه خوب است. اگر به نظر شما شبیه است، یا اگر علاقه مند به اضافه کردن طرفداران به پرونده خود هستید، اما در حال برنامه ریزی برای تعداد مورد نیاز خود هستید، این بخش برای شما مناسب است.

به طور کلی، اکثر کیس های کامپیوتری ارزان قیمت یا سطح متوسط ​​با 1 یا 2 فن از پیش نصب شده عرضه می شوند. کیس‌های میان‌رده و سطح بالا در برخی موارد می‌توانند با 3، 4 یا حتی بیشتر عرضه شوند. اما آیا به چند هوادار نیاز دارید؟ هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد، و این بستگی به این دارد که رایانه بازی شما چقدر قدرتمند است، چه تعداد از قطعات داخلی شما می توانند از هوای اضافی استفاده کنند، اینکه آیا کیس شما در وهله اول برای جریان هوا به خوبی طراحی شده است یا خیر، چقدر گرم است. اتاق شماست و غیره

اما برای ترسیم یک قلموی بسیار گسترده در اینجا برای ارائه یک نمای کلی، برای اکثر ساخت‌های رایانه‌های شخصی گیمینگ با رده اقتصادی متوسط، احتمالاً با تنها 2 فن - 1 در جلو (مکیدن هوای خنک به داخل) و 1 اینچ، خوب خواهید بود. پشت (دمیدن هوا). برای ساخت رایانه‌های بازی پیشرفته‌تر، باید حداقل 3 فن را در نظر بگیرید (معمولاً 2 فن در جلو و 1 فن در پشت). هر چیزی بیش از 3 فن یا لوکس است، فقط برای ماشین‌های بسیار قدرتمند رده بالا که به هر مقدار خنک‌کننده اضافی که می‌توانند نیاز دارند، یا کاری که مردم اگر تعداد زیادی فن RGB می‌خواهند انجام دهند، مورد نیاز است.

موارد دیگری که هنگام انتخاب کیس رایانه شخصی باید به دنبال آنها باشید
بیایید برخی از ویژگی ها و مشخصات دیگر را بررسی کنیم تا هنگام انتخاب قاب مناسب برای رایانه شخصی بازی خود از آنها آگاه باشید.

سبک: بسیاری از کیس ها دارای یک پانل جانبی شفاف هستند (اغلب از شیشه سکوریت یا اکریلیک ساخته شده اند) که اجزای داخلی شما را نشان می دهد. اگر می خواهید بتوانید کیس خود را ببینید، بدیهی است که باید یکی را انتخاب کنید که دارای پنجره ای مانند این باشد، اما اگر رایانه شخصی شما زیر میز شما قرار دارد، این ویژگی مهم نیست و ممکن است بتوانید کمی صرفه جویی کنید. پول با انتخاب یک مورد با طراحی پانل جانبی جامد (طراحی بسته).
درگاه‌های USB پنل جلو: کیس‌ها با مقادیر متفاوتی از پورت‌های USB رو به جلو برای دسترسی آسان ارائه می‌شوند (که در جلو یا بالای کیس وجود دارد). اگر به مقدار مشخصی پورت USB جلو نیاز دارید، و/یا اگر باید USB 3 (یا USB-C) باشند، فراموش نکنید که مشخصات کیس را بررسی کنید. اوه، و اگر کیس شما دارای پورت USB C در پنل جلویی است، باید مادربردی را انتخاب کنید که دارای هدر جلوی USB-C باشد (با اتصالات USB-C پشتی مادربرد اشتباه گرفته نشود).

درایوهای نوری: اگر درایو نوری (درایو DVD یا Blu-ray) را نصب می کنید، به کیسی نیاز دارید که دارای یک درایو 5.25 اینچی باشد. همه ی کیس ها دارای یکی نیستند، زیرا این روزها درایوهای نوری هنگام ساخت رایانه شخصی اختیاری هستند (زیرا امروزه همه چیز دیجیتالی است).
محفظه‌های درایو SSD/HDD: کیس‌ها دارای مقادیر متفاوتی از جایگاه‌ها/اسلات‌های ذخیره‌سازی هستند. جایگاه های 2.5 اینچی برای نگهداری SSD ها (درایوهای حالت جامد) و 3.5 اینچی برای هارد دیسک ها (درایوهای هارد دیسک سنتی قدیمی تر) وجود دارد. هر کیس مدرن نیمه مناسبی باید به اندازه کافی برای نیازهای شما داشته باشد، اما اگر مقدار زیادی درایو ذخیره‌سازی نصب می‌کنید، مشخصات کیس را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از کیس ها دارای اسلات های SSD در پشت سینی مادربرد هستند.
طراحی بدون ابزار: متوجه خواهید شد که برخی موارد در مشخصات محصول خود چیزی را در امتداد خطوط "طراحی بدون ابزار" ذکر می کنند، که به سادگی به این معنی است که برای برداشتن و اتصال مجدد پانل های جانبی به پیچ گوشتی نیاز ندارید. و آیا می توانید این کار را به سادگی با استفاده از پیچ های شست موجود تنها با دستان خود انجام دهید (محفظه های ذخیره سازی کیس نیز دارای طراحی بدون ابزار هستند). این یک ویژگی ضروری نیست، اما برای مونتاژ سریعتر و آسان تر (و نگهداری) مفید است.
مدیریت کابل: یکی از عواملی که ممکن است هنگام انتخاب یک کیس کامپیوتر خوب برای شما مهم باشد (بسته به اینکه چقدر به حفظ ظاهری زیبا و مرتب اهمیت می دهید)، این است که از بررسی ها بفهمید که آیا مدیریت کابل با کیس آسان است یا خیر. کیس‌هایی که در مدیریت کابل‌ها راحت‌تر از سایرین کار می‌کنند، سوراخ‌های زیادی روی سینی مادربرد کیس برای تغذیه کابل‌ها در هنگام سیم‌کشی سیستم شما و همچنین فضای پشت سینی مادربرد (یا جای دیگری در کیس) دارند. جایی که می‌توانید کابل‌ها را به‌راحتی از دید دور کنید. برخی از کیس ها مایل بیشتری را طی می کنند و تسمه های Velcro را از قبل متصل می کنند که باعث می شود کابل ها با هم سریع و آسان باشد (به جای اینکه مجبور باشید خودتان تسمه اضافه کنید یا بند کابل را بچرخانید). از طرف دیگر، یک کیس که برای مدیریت کابل بد است، معمولاً فضای کمی یا بدون فضای اضافی در پشت سینی مادربرد و/یا سوراخ‌های کمی روی سینی برای تغذیه کابل‌ها دارد.

جنس بدنه: مواد واقعی که کیس شما از آن ساخته شده است بر دوام و کیفیت کلی و همچنین پتانسیل آن برای خنک کردن سیستم شما تأثیر می گذارد. کیس‌های ارزان‌تر معمولاً از پلاستیک ساخته می‌شوند که برای مدت طولانی چندان بادوام نیستند، اما با بودجه کم ممکن است تنها گزینه شما باشد. کیف های با کیفیت بالاتر از فلزاتی مانند آلومینیوم یا فولاد ساخته می شوند که از نظر دوام بسیار بهتر هستند. شما می توانید در برگه مشخصات آن دریابید که یک کیس از چه موادی ساخته شده است.
فیلترهای گرد و غبار: برخی از کیس ها دارای یک یا دو فیلتر گرد و غبار قابل جابجایی هستند که به جلوگیری از ورود گرد و غبار به سیستم شما کمک می کند (تجمع گرد و غبار خوب نیست و با گذشت زمان کارایی جریان هوا را کاهش می دهد). اگر رایانه شخصی شما در محیط پر گرد و غبار زندگی می کند، یا اگر یک یا دو گربه دارید که مانند من در حال حاضر در اطراف جاسوسی می کنند، این کار مفید است. نکته منفی این است که فیلترهای گرد و غبار می توانند جریان هوا را کمی محدود کنند، اگرچه اگر آنها را مرتباً تمیز کنید نباید مشکلی ایجاد شود (آنها را زیر آب بگذارید و هر چند هفته یا چند ماه یکبار بسته به میزان استفاده خود بگذارید خشک شوند). به طور کلی، فیلترهای گرد و غبار کاملاً حیاتی نیستند، اما یک امتیاز مفید برای داشتن آن هستند.

منبع: https://www.build-gaming-computers.com/best-pc-case.html

 

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 20 آذر 1401 ساعت: 13:07

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما بسیار قابل درمان است. تعدادی درمان موثر برای افسردگی وجود دارد، از جمله درمان یا ترکیبی از درمان و دارو. ثابت شده است که انواع خاصی از درمان مانند درمان شناختی رفتاری، درمان های ذهن آگاهی، درمان بین فردی و درمان پذیرش و تعهد در درمان افسردگی موثر هستند. مشاوره افسردگی مجموعه ای از راهکارهایی است که نسبت به ویژگی های خاص هر فرد و نوع افسردگی او، توسط مشاور تدوین می شود. در ادامه به بررسی انواع مختلف این راهکارها می پردازیم.

 

درک افسردگی

 

اختلال افسردگی اساسی (MDD) یک اختلال خلقی است که با دوره های مزمن خلق افسرده، خستگی و از دست دادن علاقه، لذت و انگیزه در فعالیت ها مشخص می شود. برخی افراد نیز تحریک پذیری، مشکل در تمرکز و حتی احساس بی ارزشی یا ناامیدی را تجربه می کنند. افسردگی همیشه یکی از اختلالات سلامت روان در سراسر جهان بوده است، اما در سال 2021، یک مطالعه نشان داد که از هر 3 بزرگسال آمریکایی، 1 نفر از افسردگی رنج می برد.

 

با افزایش شدید تعداد افرادی که علائم افسردگی را تجربه می کنند، اطلاعات در مورد درمان های موثر افسردگی بیش از هر زمان دیگری ضروری است. افسردگی بسته به تعداد علائمی که فرد تجربه می کند می تواند ماهیت خفیف، متوسط ​​یا شدید داشته باشد. در برخی موارد درمان فردی یا گروهی یک درمان موثر و در برخی دیگر ترکیبی از دارو و درمان توصیه می شود

 

درمان افسردگی

 

روان درمانی شامل جلسات درمانی فردی، گروهی یا خانواده است که توسط یک درمانگر، مشاور، روانشناس یا مددکار اجتماعی دارای مجوز ارائه می شود. درمان یک درمان بسیار موثر برای اکثر بیماری های روانی از جمله افسردگی است. تحقیقات نشان می‌دهد که نزدیک به 75 درصد از افرادی که در درمان شرکت می‌کنند، بهبود را گزارش می‌کنند

 

در حالی که درمان به عنوان یک درمان خط مقدم برای افسردگی در نظر گرفته می شود، انواع مختلفی از درمان های موثر برای انتخاب وجود دارد و برخی از آنها از پشتیبانی تحقیقاتی بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. در زیر چهار مورد از موثرترین درمان‌های افسردگی، طبق تحقیقات انجام شده است.1

 

درمان شناختی رفتاری (CBT) برای افسردگی

 

درمان شناختی رفتاری (یا CBT) یکی از بهترین رویکردهای درمانی برای افسردگی است و ثابت شده است که در درمان افراد مبتلا به علائم افسردگی موثر است. و رفتارها را به افکار مثبت و مهارت های مقابله ای سالم تبدیل می کند

 

در یک جلسه CBT چه انتظاری داریم؟

 

CBT معمولاً در جلسات مشاوره فردی 1:1 در یک محیط اداری یا در یک محیط مجازی از طریق درمان آنلاین ارائه می شود. درمانگران CBT تمایل زیادی به کمک به مشتریان برای یافتن راه حل های عملی برای مشکلات خود دارند. آنها همچنین برای شناسایی مهارت‌ها و فعالیت‌های مقابله‌ای که به کاهش علائم آن‌ها و جایگزینی رفتارهای مشکل‌ساز کمک می‌کند، با مراجعان همکاری می‌کنند.

 

فردی در درمان افسردگی CBT می تواند انتظار داشته باشد که درمانگر به آنها کمک کند: 1

 

ارتباط بین افکار، احساسات و اعمال آنها را درک کنید

ارزیابی کنید که کدام افکار و رفتارها مفید هستند و کدامیک علائم را بدتر می کند

افکار منفی درباره خود، زندگی و آینده خود را به چالش بکشید، تجدید نظر کنید یا تغییر دهید

آنها را تشویق کنید تا فعال تر، اجتماعی تر باشند و در فعالیت های خودمراقبتی منظم شرکت کنند

ردیابی و نظارت بر تغییرات خلق و خو، افکار و رفتارها در طول دوره درمان

 

درمان پذیرش و تعهد (ACT)

 

درمان پذیرش و تعهد (یا ACT) نوعی درمان برای افسردگی است که ترکیبی از عناصر رفتار درمانی و ذهن آگاهی است. تحقیقات نشان می دهد که ACT در درمان افسردگی موثر است. ACT بر آموزش افراد تمرکز دارد که چگونه احساسات خود را بپذیرند و تجربه کنند بدون اینکه به آنها اجازه دهند اعمال و انتخاب های خود را کنترل یا کنترل کنند. ACT همچنین به افراد کمک می‌کند تا ارزش‌های اصلی خود را شناسایی کنند، و برای همسو کردن انتخاب‌های خود با ارزش‌هایشان به‌عنوان راهی برای ایجاد زندگی معنادارتر و رضایت‌بخش‌تر تلاش کنند.

 

چه چیزی در یک جلسه ACT انتظار می رود

 

ACT معمولاً در جلسات درمانی سرپایی فردی که در مطب یا آنلاین از طریق بهداشت از راه دور انجام می شود، ارائه می شود. درمانگران ACT از رویکرد متفاوتی نسبت به درمانگران CBT استفاده می کنند، زیرا به مراجعین نمی آموزند که چگونه افکار و احساسات دشوار را متوقف کنند، کنترل کنند یا تغییر دهند. در عوض، آنها استراتژی‌های ذهن آگاهی و پذیرش را آموزش می‌دهند تا به مشتریان کمک کنند تا احساسات خود را به روش‌های جدید و متفاوت پردازش کنند. آنها همچنین به شدت بر کمک به مشتریان تمرکز می کنند تا اقدامات خود را با ارزش های اصلی خود هماهنگ کنند تا تغییرات مثبتی ایجاد کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

 

در یک جلسه ACT، یک درمانگر ممکن است به مراجع کمک کند: 1،4

 

آموزش آنها در مورد ارزش پذیرش احساسات در مقابل تلاش برای مبارزه با آنها، متوقف کردن آنها، اجتناب از آنها یا کنترل آنها

مهارت‌های پذیرش عاطفی و ذهن‌آگاهی را به‌عنوان روشی برای تجربه هیجان‌ها به روش‌هایی که زیاد یا مخرب نیستند، تمرین کنید.

از مشتری در شناسایی ارزش‌های اصلی خود و ارزیابی اینکه آیا اقداماتش با این ارزش‌های اصلی همسو یا مغایرت دارد، حمایت کنید.

کمک به مراجعان برای ایجاد انعطاف‌پذیری روان‌شناختی، یا توانایی حاضر ماندن حتی زمانی که افکار، احساسات، احساسات و تجربیات دشوار را تجربه می‌کنند.

 

درمان بین فردی (IPT)

 

درمان بین فردی نوع دیگری از درمان افسردگی است که ثابت شده است. 1،5 IPT بر کمک به افراد افسرده برای درک ارتباط بین علائم و عوامل استرس زا خاص و تعارضات رابطه یا سایر مشکلات زندگی تمرکز دارد. پس از بررسی این پیوند، هدف IPT کمک به مشتری برای توسعه بینش و ایجاد تغییرات فعال برای بهبود شرایط و روابط خود است.

 

در جلسات درمان IPT چه انتظاری داریم؟

 

درمان IPT معمولاً در 12-16 جلسه درمانی انفرادی ارائه می شود که ممکن است در مطب، مرکز یا آنلاین از طریق Telehealth انجام شود. از آنجایی که درمانگران IPT بر این باورند که افسردگی با رویدادها و روابط خاص زندگی مرتبط است، اینها اغلب به کانون اصلی درمان تبدیل می شوند (به جای خود علائم).

 

در یک جلسه IPT، یک درمانگر ممکن است به یک مشتری افسرده کمک کند: 1،5

 

انجام بررسی یا ارزیابی عوامل استرس زا، روابط، و سیستم حمایتی آنها

ارزیابی موانع برای حل مشکلات، پردازش احساسات دشوار یا بهبود مهارت های ارتباطی

کمک به مشتری برای یادگیری مهارت های بین فردی که او را برای برقراری ارتباط بهتر، ارتباط و حل مشکلات زندگی و روابط خود مجهز می کند.

در حالی که مشتری برای ایجاد تغییرات فعال در زندگی و روابط خود تلاش می کند، به عنوان یک مربی، تشویق کننده و فرد حمایت کننده عمل کنید.

 

شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT)

 

درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) شکلی از CBT است که جنبه های ذهن آگاهی و مدیتیشن را در بر می گیرد. MBCT به طور خاص برای افرادی که با افسردگی مقاوم به درمان دست و پنجه نرم می کنند توسعه یافته است، و مشخص شده است که یک درمان موثر است. به مردم می آموزد که چگونه از ذهن آگاهی برای جدا شدن از آنها استفاده کنند

 

در جلسات درمانی MBCT چه انتظاری باید داشت

 

MBCT معمولاً در جلسات گروه درمانی، معمولاً با افرادی که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، ارائه می‌شود.6 اکثر درمان‌های گروهی تعداد محدودی شرکت‌کننده دارند که میانگین آن بین 5 تا 15 نفر است. 7 گروه MBCT معمولاً هر هفته، معمولاً به مدت 8 هفته ملاقات می‌کنند. دوره.

 

در یک گروه MBCT، یک پزشک آموزش دیده معمولا بحث ها را رهبری می کند و موضوعات و مهارت های مختلفی از جمله: 1،6 را ارائه می کند.

 

کمک به شرکت کنندگان در شناسایی افکار منفی خاصی که علائم آنها را بدتر می کند

تشویق شرکت کنندگان به آگاهی بیشتر از افکار، احساسات و احساسات بدنی خود

آموزش این که افکار زودگذر و موقتی هستند و افراد می توانند انتخاب کنند که چقدر زمان، انرژی و توجه به آنها می دهند.

ارائه آموزش در مورد تمرین‌های خاص تمرکز حواس و مراقبه که می‌تواند به افراد کمک کند تا افکار را متوجه شوند و مشاهده کنند، بدون اینکه گرفتار آن‌ها شوند.

یادگیری "کوچک نمایی" یا جدا شدن از افکار، به جای مشارکت در آنها

 

سایر گزینه های درمان افسردگی

 

CBT، ACT، IPT و MBCT چهار مورد از مؤثرترین رویکردهای رفتاردرمانی برای اختلال افسردگی اساسی هستند، اما انواع دیگری از درمان نیز وجود دارد که نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند. به عنوان مثال، درمان حل مسئله (یا درمان متمرکز بر راه‌حل) یکی دیگر از روش های مبتنی بر شواهد برای افسردگی است. این درمان کوتاه مدت (1 تا 3 ماه) با هدف رسیدگی به عوامل استرس زا و مشکلات فوری در زندگی یک فرد است و ممکن است برای کسانی که علائم خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب تر باشد.

 

گاهی اوقات از درمان های دیگری برای کمک به افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند استفاده می شود. اینها شامل درمان های جدیدتری است که هنوز در حال تحقیق هستند، و همچنین برخی از آنها که در درمان انواع خاصی از افسردگی موثر هستند.

 

برخی از روش های درمانی دیگری که برای درمان افسردگی استفاده می شود عبارتند از:

 

درمان تشنج الکتریکی (ECT)

 

برخلاف شوک درمانی استاندارد برای افسردگی که دهه‌ها پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت، درمان الکتروشوک مدرن نسبتاً بی‌خطر و بدون درد است و در درمان افسردگی شدید یا مقاوم به درمان نویدبخش است. این نوع درمان زمانی که فرد تحت بیهوشی است توسط یک متخصص پزشکی انجام می شود و شامل تحریک الکتریکی نواحی خاصی از مغز است. مشکلات حافظه شایع ترین عارضه جانبی است، به همین دلیل است که ECT فقط برای بیمارانی استفاده می شود که سایر درمان های رفتاری و داروهایی را که عوارض جانبی کمتری دارند، امتحان کرده اند.

 

رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)

 

رفتار درمانی دیالکتیکی یک رفتار درمانی ساختاریافته است که می تواند در جلسات درمانی گروهی یا فردی ارائه شود. این نوع درمان اغلب برای افرادی که با اختلال شخصیت مرزی دست و پنجه نرم می کنند استفاده می شود، اما می تواند به افرادی که دارای سایر مشکلات خلقی و رفتاری هستند نیز کمک کند. DBT تنظیم هیجانی، تحمل پریشانی، مهارت های ارتباطی و ذهن آگاهی را آموزش می دهد. ممکن است به ویژه برای افرادی که افسردگی شدید، افکار خودکشی یا سابقه رفتارهای خودآزاری دارند مفید باشد.

 

حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم (EMDR)

 

EMDR را می توان برای درمان افسردگی استفاده کرد و شامل یک درمانگر آموزش دیده است که از نشانه های حرکت چشم و تحریک دو طرفه برای پردازش افکار، خاطرات و احساسات دشوار استفاده می کند. این نوع درمان بیشتر برای تروما استفاده می شود، اما می تواند برای برخی از افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند نیز مفید باشد. EMDR ممکن است به ویژه برای افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و یک آسیب یا رویداد آسیب زا را تجربه کرده اند مفید باشد.

 

روان درمانی

 

روانگردان ها داروهای قدرتمندی هستند که ذهن و خلق را تغییر می دهند و می توانند منجر به تغییر حالت های هوشیاری شوند. برخی از محققان در حال بررسی استفاده درمانی از روان‌گردان‌های خاص مانند LSD، Psilocybin، MDMA و کتامین برای درمان برخی بیماری‌های سلامت روان از جمله افسردگی بوده‌اند. در حالی که این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، نتایج امیدوار کننده ای وجود دارد. در واقع، کتامین درمانی اخیرا توسط FDA برای درمان افسردگی تایید شده است. در مواردی که روانگردان ارائه می شود، درمان روانگردان همیشه شامل تجویز دارو در یک محیط امن و تحت نظارت با یک درمانگر آموزش دیده و سایر کارکنان پزشکی در محل است.

 

بهترین درمان برای افسردگی چیست؟

 

انواع مختلفی از درمان افسردگی وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد و برخی شواهد حمایتی بیشتری برای اثبات اثربخشی خود دارند. CBT، درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، و درمان بین فردی، همگی درمان‌های مبتنی بر شواهد برای افسردگی در نظر گرفته می‌شوند.1،5،6 درمان حل مسئله همچنین به افراد مبتلا به افسردگی کمک می‌کند، اما ممکن است برای درمان‌های خفیف مناسب‌تر باشد. تا افسردگی متوسط.1،3

 

درمان‌های جدیدتر مانند ECT و روان‌درمانی نیز نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند، اما خطر عوارض جانبی بیشتری نسبت به درمان‌های دیگر دارند. رفتاردرمانی دیالکتیکی یا EMDR می‌تواند برای برخی از افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد، به‌ویژه اگر با علائم شدیدتر دست و پنجه نرم کنند. سابقه تروما یا افکار خودکشی داشته باشید. 9،10 گاهی اوقات، داروهای ضد افسردگی علاوه بر درمان برای کمک به افراد در مدیریت علائم افسردگی مورد نیاز است.

 

منبع: choosingtherapy.com

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 19:54

تصمیم گیری برای توقف مصرف کوکائین گام بزرگی به سوی بهبودی برای هر کسی است که از اعتیاد به کوکائین رنج می برد. گام بعدی توصیه شده، جستجوی کمک حرفه ای برای شروع فرآیند سم زدایی پزشکی و درمان اعتیاد است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان نمی‌دانید که چگونه کوکائین را بدون توانبخشی ترک کنید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.


ترک کوکائین در خانه می تواند خطرناک باشد. اگر تصمیم به ترک مصرف کوکائین دارید، ممکن است علائم ترک اعتیاد جسمی و رفتاری ناراحت کننده ای از جمله تب، خواب آلودگی، میل به کوکائین، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری را تجربه کنید. در حالی که علائم ترک کوکائین عموماً خفیف‌تر از علائمی است که با بسیاری از داروهای دیگر تجربه می‌شود، اما می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. همچنین توجه به این نکته مهم است که به دلیل افزایش بروز فنتانیل در کوکائین، عوارض جدی پزشکی در حال افزایش است. فنتانیل یک ماده افیونی مصنوعی بسیار خطرناک است که معمولا با کوکائین، هروئین و مت آمفتامین مخلوط می شود تا آنها را ارزان تر و قوی تر کند. بر اساس CDC، فنتانیل یکی از رایج ترین داروهایی است که در مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دخیل است.


با نظارت یک متخصص پزشکی، عوارض جانبی بالقوه خطرناک سم زدایی را می توان کنترل و در صورت لزوم درمان کرد. هنگامی که وارد یک برنامه درمان اعتیاد به کوکائین می شوید، از حمایت درمانگران و یک تیم پزشکی برخوردار هستید که می توانند داروهای آرام بخش را برای کاهش اثرات ترک تجویز کنند. آنها همچنین می توانند به راحتی هر گونه عارضه ای را که ممکن است ناشی از سلامت روانی یا شرایط فیزیکی همزمان باشد درمان کنند.


ترک کوکائین نیاز به حمایت مداوم دارد. غلبه بر اعتیاد زمانی که به تنهایی انجامش می دهید بسیار سخت تر است. هنگامی که فردی که از اعتیاد به مواد مخدر یا الکل رنج می برد یک برنامه درمانی جامع را تکمیل می کند، احتمال عود بسیار کمتر است. این به این دلیل است که آنها یک سیستم پشتیبانی قوی دارند که می تواند شامل دوستان، خانواده، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط، و مشاوران سوء مصرف مواد و همچنین گروه های حمایتی مانند Cocaine Anonymous باشد.


راه بهبودی اعتیاد پس از سم زدایی متوقف نمی شود. بیماران به حمایت مداوم نیاز دارند تا یاد بگیرند که چگونه با هوس کوکائین کنار بیایند، چگونه با چالش های زندگی به روشی سالم کنار بیایند، و چگونه از محرک های عود جلوگیری کنند. نشان داده شده است که گزینه های درمانی سرپایی مانند درمان شناختی رفتاری با ارائه ابزارهای مورد نیاز بیماران برای انطباق با سلامت در روند بهبودی بسیار مفید است.

چگونه با خیال راحت مصرف کوکائین را متوقف کنید وقتی آماده هستید که مصرف کوکائین را متوقف کنید، درخواست کمک بسیار مهم است. با دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده تماس بگیرید و با پزشک خود صحبت کنید یا فوراً یک مرکز درمانی پیدا کنید. هنگامی که توسط متخصصان آگاه ارزیابی می شوید، آنها می توانند به شما در تعیین گام های بعدی در سفر خود به سوی یک زندگی شاد و سالم کمک کنند.
منبع:www.caron.org

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 110 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 20:48

طریقه مصرف قرص تاخیری با توجه به مشاهدات ارائه شده از سوي سازمان غذا و دارو مشخص شده است كه بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد. با توجه به سوالات متداول كاربران نحوه مصرف قرص تاخيري در مقاله اي به بررسي روش مصرف قرص تاخيري و تاثير آن بر انزال مي پردازيم.


انزال زودرس به عنوان انزال غير ارادي فردي با تحريك جنسي محدود قبل يا بلافاصله پس از ورود آلت تناسلي به واژن تعريف مي شود و اين اتفاق باعث ناراحتي قابل توجهي در فرد مي شود.
انزال زودرس يك اتفاق رايج در بين مردان است. اگرچه تخمين ها متفاوت است، تصور مي شود كه تقريباً از هر سه مرد يك نفر در طول زندگي خود اين مشكل را تجربه مي كند.


ناتواني در كنترل انزال پس از دخول واژينال يا تا زمان دخول واژينال، اجتناب از رابطه جنسي به دليل استرس و اضطراب، يا انزالي كه هميشه تقريباً 1 دقيقه پس از دخول واژينال يا در طول بيشتر مقاربت رخ مي دهد، مي تواند دليلي بر انزال زودرس باشد.

مشكل زود انزالي هر دو عامل فيزيولوژيكي و بيولوژيكي ممكن است در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه انزال زودرس موضوعي است كه مردان احساس شرم مي كنند و از صحبت در مورد آن اجتناب مي كنند.


اما انزال زودرس مردان يك مشكل سلامتي رايج با درمان است. در مردان مبتلا به انزال زودرس، اين مشكل در ابتدا خفيف است و ممكن است به مرور زمان بدتر شود. در برخي موارد، مردان سعي مي كنند اجازه ندهند همسرشان مشكلات انزال زودرس خود را احساس كند.


اما اين مشكل مي تواند منجر به مشكلات ارتباطي و مشكلات جنسي مرتبط بين زوجين شود. زوج ها ممكن است به دليل كمبود ميل جنسي زن، ناتواني در ارگاسم و ناتواني مرد در صرف زمان كافي براي پيش بازي، اختلالات برانگيختگي را تجربه كنند.
استفاده از قرص هاي تاخيري در درمان زود انزاليبا مصرف صحيح قرص تاخيري مي توانيد انزال خود را تا حد امكان كنترل كنيد. اين نوع داروها با نسخه و بدون نسخه در دسترس هستند و شما به راحتي مي توانيد اين قرص ها را به صورت محرمانه از داروخانه آنلاين خريداري كنيد.


موثرترين آنها گروهي از داروهايي هستند كه جذب سروتونين خوراكي (IRS) را سركوب مي كنند. اولين چيزي كه در اين گروه به خصوص در درمان زود انزالي به ذهن مي رسد.


به اين سوال كه زود انزالي چيست پاسخ داده ايم و قبل از اينكه به علل آن بپردازيم لازم است بدانيم كه زود انزالي انواع مختلفي دارد. به 4 قسمت تقسيم مي شود.


انواع انزال زودرسانزال زودرس مادام العمر: اين نوع انزال زودرس با اولين فعاليت جنسي مشاهده مي شود و در طول زندگي ادامه مي يابد. درصد اين نوع زود انزالي در جمعيت عمومي بين 2.3 تا 3.2 درصد است كه كمترين درصد مردان را شامل مي شود.


زود انزالي اكتسابي: زود انزالي اكتسابي مشكل شايع تري است. اين مي تواند در نتيجه يك تغيير فيزيولوژيكي يا رواني رخ دهد. بين 3.9٪ تا 4.2٪ از جمعيت عمومي ديده مي شود.


انزال زودرس متغير: شايع ترين نوع زود انزالي است. در 8.5-11.4 درصد از جمعيت عمومي ديده مي شود. گاه به گاه فرد دچار انزال طبيعي و گاه به گاه انزال زودرس مي شود.


زود انزالي حسي (ذهني): در اين نوع افراد در واقع مشكل زود انزالي ندارد، اما به دلايل فرهنگي و رواني فكر مي كند كه زود انزالي دارد. ميزان بروز در جمعيت عمومي بين 1/5 تا 4/6 درصد است.

علل زود انزاليعلل زود انزالي به دو دسته رواني و بيولوژيكي تقسيم مي شوند.
علل رواني زود انزالي
بي تجربگي جنسيدرك منفي از تصوير بدن شمانوآوري در رابطههيجان و برانگيختگي بيش از حداسترس رابطهاضطرابسرزنش خود و احساس بي كفايتيافسردگيمي توان از آن به عنوان مشكلات رواني مرتبط با كنترل و صميميت ياد كرد.
اين عوامل رواني شايع ترين علل هستند، به ويژه در مرداني كه قبلاً انزال طبيعي را تجربه كرده اند و سپس دچار انزال زودرس شده اند.
از طرفي مشكل انزال زودرس به دليل آسيب زودهنگام مادام العمر تجربه مي شود. به عنوان نمونه اي از اين موارد:
مورد آزار جنسي قرار گرفته استآموزش شديد جنسيتجربه جنسي آسيب زاشرايطي مانند شرطي شدن رواني فرد براي انزال سريع در اثر خودارضايي
علل بيولوژيكي انزال زودرس
هورمون ها، عفونت ها و بيماري هاي سيستم عصبي وجود دارند كه مي توانند باعث انزال زودرس شوند.
ديابت: اگرچه ديابت بيماري است كه بيشتر باعث اختلال نعوظ در مردان مي شود، مطالعه اي كه در سال 2016 در مجله ترجمه آندرولوژي و اورولوژي منتشر شد نشان داد كه اكثريت قابل توجهي از بيماران ديابتي مبتلا به اختلال نعوظ داراي انزال زودرس نيز هستند. مكانيسم بيولوژيكي كه ديابت باعث انزال زودرس مي شود به طور كامل شناخته نشده است.
اختلالات هورموني: كمبود تستوسترون، اختلالات هورمون تيروئيد و بيماري هاي غده هيپوفيز باعث انزال زودرس مي شود.
مولتيپل اسكلروزيس: انزال زودرس يكي از بسياري از اختلالات جنسي است كه در بيماران مبتلا به مولتيپل اسكلروزيس ديده مي شود.
مشكلات غده پروستات: تحقيقات ارتباط بين عفونت هاي غده پروستات و انزال زودرس را نشان مي دهد.
علل ديگر: مطالعات اخير نقش افزايش حساسيت آلت تناسلي و افزايش تحريك پذيري عصبي فيزيولوژيكي مركز انزال را در انزال زودرس نشان مي دهد.
مرداني كه مشكل انزال دارند ممكن است استراتژي‌هاي نامناسبي داشته باشند كه به تنهايي اين مشكل را حل كنند. مرداني كه به دنبال راه حلي براي انزال زودرس هستند ممكن است از پيش بازي اجتناب كنند، زيرا افزايش تحريك آلت تناسلي در هنگام پيش بازي باعث كوتاه شدن مدت لذت جنسي مي شود.
انزال زودرس چگونه تشخيص داده مي شود؟براي تشخيص زود انزالي، بيمار بايد يك زندگي جنسي فعال داشته باشد. بحث طولاني با پزشك و معاينه فيزيكي در تشخيص زود انزالي ضروري است.
اگر اختلال نعوظ (اختلال نعوظ) نيز همراه با انزال زودرس تجربه شود، پزشك ممكن است آزمايشاتي را براي بررسي سطح هورمون تجويز كند. در طول اين مصاحبه، تاريخچه پزشكي بيمار تا حد امكان دقيق، تعيين صحيح استراتژي درمان را تضمين مي كند.
در تاريخچه پزشكي، بيماري هاي گذشته و حال، حوادث، تروما، داروها پرسيده شده و زندگي جنسي بيمار گوش فرا داده مي شود.
كاندوم: كاندوم مانند كرم ها و ژل ها يكي از روش هاي درماني است كه براي جلوگيري از انزال زودرس استفاده مي شود، زيرا باعث كاهش حس در هنگام مقاربت مي شود.
دقيق ترين استراتژي درماني براي انزال زودرس، برنامه ريزي هاي جداگانه درماني با پزشك متخصص است. اگر فكر مي كنيد مشكل زود انزالي داريد، مي توانيد پس از مشورت با پزشك از قرص هاي تاخيري استفاده كنيد.
نحوه درمان زود انزالي با قرص هاي تاخيريامروزه از درمان زود انزالي استقبال مي شود. پس از مشخص شدن علت زمينه اي بيماري، بسته به شرايط بيمار، مي توان از يك يا چند درمان زير با هم استفاده كرد. برخي از درمان هايي كه مي تواند راه حلي براي انزال زودرس باشد به شرح زير است:
دارودرماني: داروهاي خوراكي يكي از ارجح ترين روش هاي درماني براي انزال زودرس هستند. هنگامي كه داروهايي به نام SSRI (مهاركننده هاي انتخابي بازجذب سروتونين) به صورت خوراكي هر روز مصرف شوند، اثر آن پس از 5 تا 10 روز مشاهده مي شود. اما نياز به مصرف روزانه اين داروها و عوارضي مانند خستگي، حالت تهوع، تعريق و خميازه كشيدن باعث مي شود تعداد كمي از بيماران به درمان ادامه دهند.
كرم‌ها، ژل‌ها و اسپري‌هايي كه حاوي يك عامل بي‌حس‌كننده مانند بنزوكائين، ليدوكائين يا پريلوكائين هستند، گاهي براي درمان انزال زودرس استفاده مي‌شوند.
آنها 10 تا 15 دقيقه قبل از رابطه جنسي روي آلت تناسلي قرار مي گيرند تا حس را كاهش دهند و به تاخير در انزال كمك كنند.
اگرچه بي حس كننده هاي موضعي موثر و قابل تحمل هستند، اما عوارض جانبي بالقوه اي دارند. آنها ممكن است باعث كاهش احساس و لذت جنسي در هر دو طرف شوند.
بسياري از داروهاي ضد افسردگي، مسكن ها و داروهاي اختلال نعوظ ممكن است ارگاسم را به تاخير بيندازند. اما اين داروها توسط سازمان غذا و داروي آمريكا براي درمان زود انزالي تاييد نشده اند.
داروهاي ضدافسردگي: يكي از عوارض برخي از داروهاي ضد افسردگي تاخير در ارگاسم است. به همين دليل، از مهاركننده هاي انتخابي بازجذب سروتونين (SSRIs) براي درمان زود انزالي استفاده مي شود.
SSRI ها شامل پاروكستين (Paxil، Paxva، Brisdel)، اسيتالوپرام (Lexapro)، سيتالوپرام (Celexa)، سرترالين (Zoloft) يا فلوكستين (Prozac) مي باشند.
داپوكستين SSRI اغلب به عنوان درمان خط اول براي انزال زودرس در برخي كشورها استفاده مي شود.
از بين داروهايي كه براي استفاده در ايالات متحده تأييد شده اند، به نظر مي رسد پاروكستين مؤثرترين آنها باشد. اين داروها معمولاً 5 تا 10 روز طول مي كشد تا شروع به كار كنند. اما ممكن است 2-3 هفته از درمان طول بكشد تا اثر كامل را مشاهده كنيد.
اگر SSRI زمان انزال شما را بهبود نبخشد، پزشك ممكن است كلوميپرامين (Anafranil) ضد افسردگي سه حلقه اي را تجويز كند. عوارض جانبي داروهاي ضد افسردگي ممكن است شامل حالت تهوع، تعريق، خواب آلودگي و كاهش ميل جنسي باشد.
مسكن ترامادول (Ultram، Conzip، Qdolo) دارويي است كه براي درمان درد استفاده مي شود. همچنين داراي عوارضي است كه انزال را به تاخير مي اندازد. ترامادول ممكن است زماني كه SSRI ها موثر نبوده اند تجويز شود. ترامادول را نمي توان در تركيب با SSRI ها استفاده كرد.
عوارض جانبي ممكن است شامل حالت تهوع، سردرد، خواب آلودگي و سرگيجه باشد. ترامادول در صورت مصرف طولاني مدت مي تواند باعث اعتياد شود.
مهاركننده هاي فسفودي استراز-5. برخي از داروهاي مورد استفاده براي درمان اختلال نعوظ نيز ممكن است به انزال زودرس كمك كنند. اين داروها عبارتند از سيلدنافيل (وياگرا)، تادالافيل (سياليس، آدسيركا)، آوانافيل (استندرا) و واردنافيل. عوارض جانبي ممكن است شامل سردرد، برافروختگي صورت و سوء هاضمه باشد. اين داروها در صورت استفاده تركيبي ممكن است با ساير قرص ها تداخل داشته باشند.
كرم ها و ژل ها: يكي ديگر از روش هاي مورد استفاده در درمان زود انزالي استفاده از كرم هاي حاوي بي حس كننده هاي موضعي است.
كرم، ژل، اسپري كه قبل از نزديكي روي آلت استفاده مي شود باعث از بين رفتن حس آلت و تاخير در انزال مي شود.
از آنجايي كه اين درمان ها موضعي هستند، عوارض جانبي سيستميك كه با قرص ها مشاهده مي شود، ديده نمي شود. اما كرم ها و ژل ها بسته به ميزان استفاده مي توانند از احساس ارگاسم در خانم ها و آقايان جلوگيري كنند. به خصوص بوي بد ژل هاي استفاده شده مي تواند محيط ناخوشايندي را در حين مقاربت ايجاد كند.
معرفي بهترين قرص هاي تاخيرياز داروهايي مانند وياگرا، وياگرا پلاس، سيلدنافيل و SSRI سياليس، وگادول، كينگ دول، قرص تاخيري پاور وي 8 مي توان به عنوان درمان زود انزالي استفاده كرد.
گاهي اوقات مي توان از برخي اسپري ها يا كرم هاي بي حس كننده براي از بين بردن حساسيت نوك آلت تناسلي استفاده كرد.
اگرچه استفاده از قرص هاي تاخيري براي درمان دائمي به تنهايي براي رفع مشكل زود انزالي كافي نيست، بايد تاريخچه دقيق رواني و جنسي گرفته شود، اما در تقويت نعوظ و تاخير در انزال تاثير بسزايي دارد.
در درمان انزال زودرس، هيپنوتيزم درماني، درمان شناختي رفتاري، رويكردهاي پويا، رفع آسيب، رويكردهاي متمركز بر احساسات، رويكردهاي رابطه اي، طب سوزني، رايحه درماني، تمرينات، كتاب درماني (كتاب و آموزش) با فرمولي خاص براي فرد و مشكل او. استفاده مي شود
به اين ترتيب، ميزان موفقيت با رويكردهاي خاص براي هر فرد و هر مشكل بسيار بالا است. گاهي اوقات، در حالي كه مشكل با برنامه هاي بسيار ساده حل مي شود، گاهي اوقات تلاش بيشتري لازم است. اما مشكل در نهايت حل خواهد شد.
البته روش مصرف قرص تاخيري بخشي از درمان است و در صورت امكان بايد بدون استفاده از دارو نسبت به رفع مشكل اقدام كرد.
اگر فرد مبتلا به انزال زودرس داراي اختلالات خلقي مانند افسردگي، اضطراب، اختلال هراس، فوبياي اجتماعي نيز باشد، مي تواند از داروها بهره مند شود.
استفاده از دارو در انزال زودرس به عنوان حمايت از درمان جنسي داده مي شود. گروه هاي دارويي مورد استفاده براي اين منظور به شرح زير است:
آنتاگونيست هاي دوپامينداروهاي ضد افسردگيداروهاي ضد اضطرابكرم ها يا لوسيون هاي بي حس كننده موضعي: حساسيت آلت تناسلي را مي توان با بي حس كننده هاي موضعي كاهش داد. با اين حال، استفاده بيش از حد از آنها ناخوشايند است.
هيچ دارويي وجود ندارد كه بتواند مشكل انزال زودرس را به طور كامل حل كند. مشكل در آلت تناسلي نيست، مشكل انزال زودرس در مغز است. مغز بايد براي كنترل رفلكس انزال آموزش داده شود. فقط با دارو اين امكان وجود ندارد. فرآيندهاي پيچيده تري وجود دارد. داروها فقط مي توانند كمك كنند.
به ياد داشته باشيد: هدف از مشاوره زود انزالي; اين طولاني شدن مدت مقاربت نيست، بلكه كنترل آگاهانه رفلكس انزال است. بنابراين استفاده از داروها به تنهايي كافي نيست. رابطه جنسي براي يك راه حل قطعي لازم است.
اختلال نعوظ و انزال زودرس باعث كاهش رضايت جنسي و ارتباط در شريك زندگي و خود آنها مي شود. همچنين مي تواند باعث ايجاد مشكلات برانگيختگي در شريك زن شود.
حتي اگر مدت زمان رابطه جنسي طولاني شود، كيفيت عملكرد جنسي مختل مي شود. در مرداني كه قبلاً با خودارضايي انزال مي‌كردند و انزال دوم و سوم را هدف قرار مي‌دادند، عملكرد و وضعيت جنسي ضعيف آنها ممكن است باعث استرس و احساس شك و ترديد به خود شود. .
دوز قرص تاخيريروش و دوز قرص هاي تاخيري در انواع قرص ها متفاوت است و بسته به ميزان دوز آن ها ممكن است براي مصرف روزانه يا بر حسب نياز تجويز شوند. اما استفاده از يك قرص در 24 ساعت مهم است.
زمان مصرف قرص تاخيري استبهترين زمان براي مصرف قرص هاي تاخيري و روش مصرف قرص هاي تاخيري ممكن است متفاوت باشد. برخي از قرص ها را بايد 5 دقيقه قبل از رابطه جنسي و برخي از قرص ها را يك يا دو ساعت قبل از آن مصرف كرد. اما براي كاهش عوارض و تاثير بهتر. اين قرص ها را ترجيحا با دو ليوان آب و همراه با غذا مصرف كنيد

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 19:05

افسردگي پس از زايمان چيست؟

بچه دار شدن تجربه اي است كه زندگي را تغيير مي دهد. پدر و مادر بودن هيجان انگيز است اما همچنين مي تواند خسته كننده و طاقت فرسا باشد. طبيعي است كه احساس نگراني يا شك داشته باشيد، به خصوص اگر براي اولين بار والديني باشيد. با اين حال، اگر احساسات شما شامل غم و اندوه يا تنهايي شديد، نوسانات خلقي شديد و گريه هاي مكرر باشد، ممكن است افسردگي پس از زايمان داشته باشيد.

افسردگي پس از زايمان (PPD) نوعي افسردگي است كه پس از زايمان اتفاق مي افتد. افسردگي پس از زايمان فقط بر فرد متولد كننده تأثير نمي گذارد. اين مي تواند بر جانشينان و والدين خوانده نيز تأثير بگذارد. افراد پس از بچه دار شدن دچار تغييرات هورموني، فيزيكي، عاطفي، مالي و اجتماعي مي شوند. اين تغييرات مي تواند علائم افسردگي پس از زايمان را ايجاد كند.
اگر افسردگي پس از زايمان داريد، بدانيد كه تنها نيستيد، اين تقصير شما نيست و كمك وجود دارد. مشاوره افسردگی بعد از زایمان مي تواند علائم شما را مديريت كند و به شما كمك كند احساس بهتري داشته باشيد.


انواع افسردگي پس از زايمان چيست؟

سه نوع مختلف از اختلالات خلقي پس از زايمان وجود دارد:


بلوز پس از زايمان يا بلوز نوزاديبيبي بلوز بين 50 تا 75 درصد افراد پس از زايمان را تحت تاثير قرار مي دهد. اگر در حال تجربه بلوز كودك هستيد، گريه هاي مكرر و طولاني بدون دليل مشخص، غم و اندوه و اضطراب خواهيد داشت. اين وضعيت معمولاً در هفته اول (يك تا چهار روز) پس از زايمان شروع مي شود. اگرچه اين تجربه ناخوشايند است، اما اين وضعيت معمولاً در عرض دو هفته بدون درمان فروكش مي كند. بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه حمايت پيدا كنيد و از دوستان، خانواده يا شريك زندگي خود كمك بخواهيد.

افسردگي پس از زايمان افسردگي پس از زايمان وضعيتي به مراتب جدي‌تر از افسردگي نوزاد است و از هر 7 والدين جديد، 1 نفر را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اگر قبلاً افسردگي پس از زايمان داشته ايد، خطر ابتلا به آن در هر بارداري تا 30 درصد افزايش مي يابد. ممكن است اوج و فرودهاي متناوب، گريه هاي مكرر، تحريك پذيري و خستگي، و همچنين احساس گناه، اضطراب و ناتواني در مراقبت از كودك يا خودتان را تجربه كنيد. علائم از خفيف تا شديد متغير است و ممكن است در عرض يك هفته پس از زايمان يا به تدريج، حتي تا يك سال بعد ظاهر شود. اگرچه علائم ممكن است چندين ماه طول بكشد، درمان با روان درماني يا داروهاي ضد افسردگي بسيار موثر است.

روان پريشي پس از زايمانروان پريشي پس از زايمان شكل بسيار شديد افسردگي پس از زايمان است و نياز به مراقبت هاي فوري پزشكي دارد. اين وضعيت نسبتاً نادر است و از هر 1000 نفر تنها 1 نفر را بعد از زايمان مبتلا مي كند. علائم معمولاً به سرعت پس از زايمان ظاهر مي شوند و شديد هستند و از چند هفته تا چند ماه ادامه مي يابند. علائم شامل بي قراري شديد، گيجي، احساس نااميدي و شرم، بي خوابي، پارانويا، هذيان يا توهم، بيش فعالي، گفتار سريع يا شيدايي است. روان پريشي پس از زايمان نياز به مراقبت فوري پزشكي دارد زيرا خطر خودكشي و آسيب رساندن به نوزاد افزايش مي يابد. درمان معمولاً شامل بستري شدن در بيمارستان، روان درماني و دارو خواهد بود.

چه كساني دچار افسردگي پس از زايمان مي شوند؟

افسردگي پس از زايمان شايع است. 75 درصد از مردم بعد از زايمان دچار بلوز نوزادي مي شوند. تا 15 درصد از اين افراد دچار افسردگي پس از زايمان مي شوند. از هر 1000 نفر يك نفر دچار روان پريشي پس از زايمان مي شود.
چگونه بفهمم كه دچار افسردگي پس از زايمان هستم؟بسياري از افراد پس از زايمان دچار بلوز نوزادي مي شوند. بلوز نوزاد و افسردگي پس از زايمان علائم مشابهي دارند. با اين حال، علائم آبي نوزاد حدود 10 روز طول مي كشد و شدت كمتري دارد. در افسردگي پس از زايمان، علائم هفته ها يا ماه ها طول مي كشد و علائم شديدتر مي شوند.


ممكن است دچار بلوز كودك شويد اگر:


طلسم گريه داشته باشيداحساس غرق شدن كنيد.اشتهاي خود را از دست بدهيد.مشكل خواب دارند.تغييرات خلقي ناگهاني داشته باشيد.به ياد داشته باشيد، به اشتراك گذاشتن علائم خود با ارائه دهنده خود ضرري ندارد. آنها مي توانند ارزيابي كنند كه آيا شما براي علائم خود به درمان نياز داريد يا خير.

علائم افسردگي پس از زايمان چيست؟

برخي از افراد در مورد علائم خود احساس شرمساري مي كنند يا احساس مي كنند كه والدين وحشتناكي هستند كه اين احساس را دارند. افسردگي پس از زايمان بسيار شايع است. شما تنها كسي نيستيد كه چنين احساسي داريد و اين به اين معني نيست كه شما آدم بدي هستيد.
اگر برخي از موارد زير را تجربه كنيد ممكن است افسردگي پس از زايمان داشته باشيد:
احساس غم، بي ارزشي، نااميدي يا گناه.نگران بودن بيش از حد يا احساس سرگيجه.از دست دادن علاقه به سرگرمي ها يا چيزهايي كه زماني از آنها لذت مي برديد.تغيير در اشتها يا نخوردن.از دست دادن انرژي و انگيزه.مشكل در خوابيدن يا تمايل دائمي به خوابيدن.گريه بي دليل يا بيش از حد.مشكل در تفكر يا تمركز.افكار خودكشي يا آرزوي مرگ.عدم علاقه به كودك يا احساس اضطراب در اطراف نوزادتان.افكار صدمه زدن به كودك يا احساس اينكه فرزندتان را نمي خواهيد.اگر فكر مي كنيد كه افسردگي پس از زايمان داريد، با ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي خود تماس بگيريد. اين مي تواند متخصص زنان و زايمان، ارائه دهنده مراقبت هاي اوليه يا ارائه دهنده سلامت روان شما باشد. متخصص اطفال كودك شما نيز مي تواند به شما كمك كند.

چه چيزي باعث افسردگي پس از زايمان مي شود؟

تحقيقات بيشتري براي تعيين ارتباط بين كاهش سريع هورمون ها پس از زايمان و افسردگي مورد نياز است. سطح استروژن و پروژسترون در دوران بارداري ده برابر افزايش مي يابد اما پس از زايمان به شدت كاهش مي يابد. تا سه روز پس از زايمان، سطح اين هورمون ها به سطح قبل از بارداري كاهش مي يابد.
علاوه بر اين تغييرات شيميايي، تغييرات اجتماعي و رواني مرتبط با بچه دار شدن خطر ابتلا به افسردگي پس از زايمان را افزايش مي دهد. نمونه هايي از اين تغييرات عبارتند از تغييرات فيزيكي در بدن شما، كمبود خواب، نگراني در مورد والدين يا تغيير در روابط شما.

افسردگي پس از زايمان چگونه تشخيص داده مي شود؟

آزمايش خاصي وجود ندارد كه افسردگي پس از زايمان را تشخيص دهد. ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي شما را در ويزيت پس از زايمان ارزيابي مي كند. اين ملاقات ممكن است شامل بحث در مورد سابقه سلامتي شما، احساسي كه از زمان زايمان داشته ايد، معاينه فيزيكي، معاينه لگن و تست هاي آزمايشگاهي باشد. بسياري از پزشكان براي غربالگري افسردگي دو يا سه هفته پس از زايمان برنامه ريزي مي كنند. اين تضمين مي كند كه در اسرع وقت كمك مورد نياز خود را دريافت كنيد.
آنها ممكن است غربالگري افسردگي انجام دهند يا از شما يك سري سوالات بپرسند تا ارزيابي كنند كه آيا افسردگي پس از زايمان داريد يا خير. آنها از شما مي پرسند كه چه احساسي داريد و وضعيت كودك شما چگونه است. با ارائه دهنده خود باز و صادق باشيد تا مطمئن شويد كه آنها تصوير دقيقي از احساسات و افكار شما دارند. آنها مي توانند تشخيص دهند كه آيا احساسات شما معمولي هستند يا علائم افسردگي پس از زايمان.
پزشك شما ممكن است آزمايش خون را تجويز كند زيرا افسردگي پس از زايمان مي تواند علائمي مشابه بسياري از بيماري هاي تيروئيد ايجاد كند.
به ياد داشته باشيد، ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي شما براي حمايت از شما و اطمينان از سلامت شما وجود دارد، بنابراين با آنها صادق باشيد. هيچ قضاوتي وجود ندارد و شما در احساسات خود تنها نيستيد.
چگونه پزشكان افسردگي پس از زايمان را غربالگري مي كنند؟تشخيص موارد خفيف افسردگي پس از زايمان مي تواند دشوار باشد. ارائه دهندگان مراقبت هاي بهداشتي به شدت به پاسخ هاي شما به سوالات خود متكي هستند.
بسياري از ارائه دهندگان مراقبت هاي بهداشتي از مقياس افسردگي پس از زايمان ادينبورگ براي غربالگري افسردگي پس از زايمان استفاده مي كنند. اين شامل 10 سوال مربوط به علائم افسردگي مانند احساس ناراحتي، اضطراب يا گناه است. از شما خواسته مي شود كه پاسخي را كه به احساس خود در هفت روز گذشته نزديكتر است بررسي كنيد. نمره بالاتر نشان دهنده افسردگي احتمالي پس از زايمان است. اگر پزشك شما احساس كند علائم افسردگي پس از زايمان را داريد، درمان مناسب را توصيه مي كند.

 

منبع: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/9312-postpartum-depression

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 18:51

راه های رهایی از اعتیاد به شیره
راه های زیادی برای ترک شیره وجود دارد و نوع درمان برای رهایی از اعتیاد بر اساس نوع اعتیاد و شدت آن تعیین می شود. درمان اختلالات همزمان مانند اختلال افسردگی اساسی، اضطراب و سایر بیماری های روانی نیز ممکن است بخشی از درمان فرد باشد. کاهش یا ترک مواد می تواند زندگی معتاد را از جهات مختلف بهبود بخشد و سلامت جسمی و روانی او را بهبود بخشد. درمان اعتیاد همچنین آسیب دائمی به اندام های حیاتی و احتمال مرگ را کاهش می دهد.

1. ترک در خانه
ترک شیره در خانه به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا هر روش درمانی باید دارای برنامه و سیستم پشتیبانی باشد تا موثر باشد. سعی نکنید در خانه به تنهایی از شر اعتیاد خلاص شوید. هر درمانی که انتخاب کنید، داشتن تأثیرات مثبت و یک سیستم پشتیبانی جامع ضروری است. هر چه بتوانید برای تشویق و راهنمایی به افراد بیشتری مراجعه کنید، شانس بهبودی بیشتر است.

2. شیره را به روش سنتی بگذارید
با ترک شیره  در روش سنتی، مصرف مواد به تدریج کاهش می یابد و در نهایت به صفر می رسد. بسیاری از معتادان از این روش به نتیجه رسیده اند اما به دلیل ترک نکردن وابستگی روانی امکان بازگشت وجود دارد.

3. ترک شیره با بوپرنورفین
بوپرنورفین به طور کلی برای کمک به معتادان به مواد مخدر و تریاک برای مقابله با علائم دردناک ترک استفاده می شود. پزشکان ممکن است بوپرنورفین را به عنوان یک داروی مستقل برای درمان اعتیاد تجویز کنند. این دارو در هنگام سم زدایی از هروئین، هیدروکودون، فنتانیل، اکسی کدون و سایر داروها تجویز می شود. بوپرنورفین می تواند بسیاری از اثرات هروئین یا مسکن ها را بدون اینکه فرد را در معرض عوارض جانبی خطرناک قرار دهد، معکوس کند. با این حال، استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به اعتیاد بیشتر شود.

4. ترک ناگهانی
هنگامی که مصرف یک دارو به طور ناگهانی قطع می شود، اثری از آن دارو در بدن باقی نمی ماند. ترک شیره به طور ناگهانی عوارض زیادی برای بدن ایجاد می کند. پس از خروج ناگهانی، اعصاب فرد ضعیف می شود و ضربه بزرگی از نظر روحی و جسمی به او وارد می شود. این عوارض جانبی حتی می تواند باعث مرگ فرد یا آسیب رساندن به خود شود. به همین دلیل سم زدایی باید با راهنمایی پزشک یا متخصص انجام شود.

5. ترک شیره  به روش سم زدایی UROD
سم زدایی معمولا اولین گام در پاکسازی بدن از مواد مخدر و مدیریت علائم ترک است و روشی بسیار مدرن و موثر برای ترک اعتیاد محسوب می شود. سم زدایی روشی پرهزینه است که معمولا در ICU انجام می شود و بدن با دارو درمان می شود. دوزهای بسیار بالایی از عوامل سم زدا تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخش شدید به بیمار تزریق می شود و به دنبال آن نالوکسان به آرامی تزریق می شود.

6. ترک شیره  با متادون
این دارو معمولاً برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مانند شیره استفاده می شود و با مصرف آن فرد را وادار به ترک اعتیاد می کند. متادون با اتصال به گیرنده های دارو در بدن علائم ترک را تسکین می دهد. همچنین برای درمان دردهای مزمن استفاده می شود. از آنجایی که روند ترک می تواند علائم نامطلوبی ایجاد کند، به مصرف کنندگان متادون توصیه می شود زیر نظر پزشک سم زدایی کنند.

7. خروج شیره در مراکز ترک اعتیاد
نیازهای هر فرد معتاد بسته به نوع درمان متفاوت است. درمان اعتیاد باید متناسب با شرایط و اعتیاد فرد باشد. مکان های زیادی برای کمک به یک معتاد وجود دارد. همه افراد در توانبخشی نیازی به سم زدایی تحت نظارت پزشکی یا درمان ندارند و در شرایط حاد اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد شیره درمان می شوند. مراقبت مورد نیاز به عوامل مختلفی از جمله سن، سابقه مصرف دارو، شرایط پزشکی یا روانپزشکی بستگی دارد. علاوه بر پزشکان و روانشناسان، بسیاری از مددکاران و مشاوران اجتماعی نیز خدمات درمان اعتیاد را ارائه می دهند.

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 18:00

کرکی، سفید، مستطیلی، نرم. بسیاری از بالش ها ممکن است تقریباً یکسان به نظر برسند، اما در میزان حمایتی که دارند تفاوت زیادی دارند. یک بالش عالی برای کسی که به پشت می‌خوابد ممکن است برای کسی که به پهلو می‌خوابد بالش وحشتناکی باشد. و اگر بالش شما نتواند از سر و گردن شما حمایت لازم را بکند، می تواند باعث بی قراری و فشار شود و خواب ضعیفی در شب ایجاد کند.

Consumer Reports مرتباً مدل‌هایی را به رتبه‌بندی بالش‌های ما اضافه می‌کند، با به‌روزرسانی اخیر که بالش‌هایی از Amazon، Avocado، Serta، Sleep Number و سایر مارک‌ها اضافه می‌کند. ما بررسی کردیم که بالش‌های یک سازنده چقدر خوب هستند (بررسی ما از MyPillow Classic در مقابل MyPillow Premium) و برخی از بالش‌های قابل تنظیم را آزمایش کردیم تا ببینیم آیا ارزش هزینه را دارند یا خیر. برای مطالعه بیشتر در مورد بالش های با رتبه برتر ما، بررسی های ما را در مورد خرید بالش از آزمایش های ما ببینید.

بنابراین چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام بالش برای شما مناسب است؟ و آیا تعویض بالش باید در لیست کارهای شما باشد؟ برای یادگیری عواملی که باید در نظر بگیرید، تفاوت‌های پرکردن بالش و مارک‌های مختلفی که در فروشگاه‌ها و آنلاین خواهید دید، بخوانید.

چگونه بالش ها را آزمایش می کنیم
Consumer Reports از 13 تست برای ارزیابی بالش‌ها استفاده می‌کند، از جمله برخی از آنها که شامل افراد انسانی می‌شود. (رده بندی کامل بالش ما را اینجا ببینید.) کریس ریگان، که بر تست بالش در CR نظارت می کند، می گوید: «ما داده های علمی را با ورودی انسان ترکیب می کنیم تا جنبه های ذهنی بالش را به تصویر بکشیم.

رتبه بندی از هر دو مجموعه داده، امتیاز کلی یک بالش را تشکیل می دهد. آزمایشات ما تکیه گاه بالش، میزان تنفس مواد آن، انعطاف پذیری یا توانایی آن برای حفظ شکل آن را ارزیابی می کند. برای تست‌های حمایتی، از سوژه‌های انسانی استفاده می‌کنیم و زاویه قرار گرفتن سر روی بالش را ترسیم می‌کنیم تا ببینیم بالش چقدر سر و گردن افراد با اندازه‌های مختلف - کوچک، متوسط، و بزرگ یا بلند- را پشتیبانی می‌کند. چه به پهلو بخوابند چه به پشت.

ما سوژه‌هایمان را روی یک تشک فشاری دراز می‌کشیم که روی یک بالش روی یک تشک متوسط ​​سفت قرار می‌دهیم تا بتوانیم تقریباً 1600 نقطه فشار را تجزیه و تحلیل کنیم. ما به نواحی توجه می کنیم که بالش ممکن است خیلی نرم یا خیلی سفت باشد و از سر حمایت نکند.

در آزمایش‌های تاب‌آوری، باری به وزن 225 پوندی را روی بالش در اتاقی با دمای تنظیم شده روی 98.6 درجه فارنهایت قرار می‌دهیم تا گرمای بدن را تقلید کند و آن را به مدت 96 ساعت می‌گذاریم. این پارامترها به ما اجازه می‌دهند تا استفاده را تسریع کنیم تا بتوانیم ببینیم که آیا بالش در طول زمان نگه می‌دارد یا خیر. ما اندازه گیری می کنیم که هر بالش چقدر به شکل و استحکام اولیه خود باز می گردد.

در آزمایش‌های استفاده و اولویت‌هایمان، از گروهی از افراد می‌خواهیم که بالش‌ها را بر اساس تعدادی معیار ارزیابی کنند، مانند اینکه آیا بالش به خوبی با سر مطابقت دارد و آیا روکش راحت است یا خیر. در تست نفوذپذیری خود، از یک سنسور رطوبت برای سنجش میزان تنفس بالش استفاده می‌کنیم—بعضی از بالش‌ها رطوبت را بین شما و بالش محبوس می‌کنند و احتمالاً باعث ایجاد خواب ناخوشایند در شب می‌شوند.

تصمیم گیری در مورد آنچه شما نیاز دارید
پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند تا بهترین بالش را برای خود انتخاب کنید.

در چه وضعیتی می خوابید؟ برای اینکه به گردن و سر خود تکیه گاه لازم را بدهید، بالشی می خواهید که سر شما را زیاد به بالا یا پایین خم نکند. اگر به پشت می خوابید، ممکن است به بالشی صاف تر از آنچه یک خواب پهلو به آن نیاز دارد نیاز داشته باشید. معده‌خواب‌ها باید به دنبال یک بالش نازک باشند تا گردن را خیلی بالا نبرد. جوئل پرس، پزشک ارشد فیزیاتر در بیمارستان جراحی های ویژه در شهر نیویورک، می گوید: شما می خواهید ستون فقرات و گردن شما تا حد امکان در یک زاویه خنثی باقی بمانند و در نتیجه استرس را از هر دوی آنها کم کنید. اگر در طول شب تمایل دارید بین خوابیدن به پشت و دراز کشیدن به پهلو بچرخید، سفتی بالش را بر اساس وضعیتی که در آن به خواب می‌روید انتخاب کنید.

چه نوع تشکی دارید؟ شاید فکر نکنید که این سوال را بپرسید، اما مهم است. اگر تشک سفت تری دارید، بالش پرتر می خواهید. اگر تشک نرم تری دارید، بالش نازک تری می خواهید. چه به پهلو بخوابید چه به پشت. ریگان می‌گوید، دلیل این امر این است که تشک نرم‌تر معمولاً به بدن اجازه می‌دهد در آن فرو برود، بنابراین فاصله کمتری بین سر و تشک وجود دارد. تشک‌های سفت‌تر شما را از فرورفتن بیشتر در داخل تشک جلوگیری می‌کنند و شکاف بزرگ‌تری بین تشک و گردن شما برای پر کردن باقی می‌گذارند.

آیا به مواد خاصی حساسیت دارید؟ برخی از افراد ممکن است به لاتکس یا گندم سیاه حساسیت داشته باشند - هر دو پرکننده که در بالش های موجود در بازار یافت می شوند. بر اساس مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی طب شغلی و محیطی، برخی از افراد ممکن است به کنه‌های گرد و غبار آلرژی داشته باشند که تمایل دارند بیشتر در بالش‌های مصنوعی مانند الیاف پلی استر زندگی کنند. به گفته بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، استفاده از پر و پر در بالش ها تنظیم شده است، و هر دو تمیز می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها از مواد آلرژی زا پرندگان مانند گرد و غبار و کنه ها پاک می شوند.

برچسب را برای پر شدن بالش به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی وجود ندارد که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. حتی اگر ادعاهایی در مورد مواد ضد حساسیت روی بسته بندی یا برچسب بالش مشاهده کردید، مراقب باشید: هیچ استاندارد فدرالی برای عبارت "کم حساسیت زا" وجود ندارد. یکی از موادی که معمولاً باعث واکنش های آلرژیک نمی شود لاتکس مصنوعی است. با این حال، به گفته AAFA، ممکن است ترکیبات آلی فرار یا مواد شیمیایی مانند فرمالدئید را آزاد کند و ممکن است مایت های گرد و غبار را در خود جای دهد.

اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید و نه به مواد بالش، ممکن است بخواهید یک محافظ بالش بخرید.

گرم میخوابی یا خنک؟ اگر تمایل دارید هنگام خواب عرق کنید، بالشی می خواهید که نفس بکشد و گرما را دفع کند. در آزمایش‌های ما، بالش‌های ساخته شده با فوم یا پلی استر خرد شده نسبت به بالش‌هایی که از فوم جامد ساخته شده‌اند، بهتر خنک می‌مانند. و شیفته بالش‌هایی با لایه ژل «خنک» نشوید: ریگان می‌گوید: «اگرچه ممکن است در ابتدا احساس خنکی به شما بدهند، اما از بالش‌هایی که آزمایش می‌کنیم، متوجه شدیم که این ویژگی می‌تواند گرما و رطوبت را به دام بیندازد.

آیا به یک بالش قابل تنظیم نیاز دارید؟ یک مفهوم نسبتاً جدید، بالش‌های قابل تنظیم به شما اجازه می‌دهند تا تغییراتی را در بالش ایجاد کنید و آن را برای راحتی خود سفارشی کنید و احتمال نارضایتی شما از بالش را به‌زودی پس از خرید کاهش می‌دهد. آنها تمایل دارند در آزمایش های ما بهتر از سایر بالش ها عمل کنند زیرا می توانند مطابق با نیازهای شما باشند. سازنده معمولاً یک راهنمای با دستورالعمل‌هایی برای هر سبک خواب ارائه می‌کند. راهنمای ما را ببینید تا یاد بگیرید چگونه یک بالش قابل تنظیم را به دلخواه خود سفارشی کنید

سایر پر کردن بالش های رایج
لاتکس
لاتکس طبیعی از شیره درخت تهیه می شود. لاتکس مصنوعی نیز وجود دارد. بالش های ساخته شده از هر دو می توانند حاوی یک لایه لاتکس یا تکه هایی از آن باشند. بر اساس آزمایش‌های CR از فوم لاتکس طبیعی و مصنوعی در تشک‌ها، لاتکس به طور متفاوتی نسبت به مموری فوم به بدن واکنش نشان می‌دهد - در لمس فنر بیشتری دارد و پس از فشرده شدن سریع‌تر به شکل خود باز می‌گردد.

پایین یا پر
بالش های پایین معمولاً از غاز یا اردک ساخته می شوند. Down با «قدرت پر کردن» رتبه‌بندی می‌شود، که میزان فضایی را که یک اونس داون اشغال می‌کند اندازه‌گیری می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، مدت طولانی تری سفت می ماند، اگرچه پایین معمولاً بالش نرمی ایجاد می کند که به راحتی صاف می شود. بالش‌های پر معمولاً سفت‌تر هستند و ممکن است گرمای زیادی را در خود نگیرند، اگرچه پرها می‌توانند از بین بروند. بنابراین قبل از خرید بالش باید تست کنید که چقدر شکل خود را حفظ می کند.

گندم سیاه
گندم سیاه یک بالش پرکننده گیاهی است که از دانه های کوچک و خشک ساخته شده است. برخی از مردم دوست دارند بالش گندم سیاه با سر و گردن مطابقت داشته باشد، اما برخی دیگر ممکن است این بالش ها را خیلی پر سر و صدا (در هنگام حرکت دانه ها خش خش می کنند) یا خیلی سفت بدانند.

پر از آب
این بالش‌ها معمولاً یک کیسه قابل جابجایی دارند که می‌توانید آن را تا حدی که می‌خواهید با آب پر کنید. پوشش بیرونی اغلب از پنبه یا پلی استر ساخته می شود. برخی از خواب‌آوران دوست دارند که بالش‌ها با سر مطابقت داشته باشند. با این حال، برخی از کاربران نشت از محفظه آب بالش را گزارش کرده اند.

کاپوک
این الیاف ارگانیک که از درخت کاپوک استوایی ساخته شده است، ماده ای ابریشمی است که جایگزین نرم، سبک تر و گیاهی است. پوشش موم طبیعی آن مانع از جذب رطوبت می شود و برای افرادی که در خواب عرق می کنند ایده آل است. همچنین برای خریداران آگاه به محیط زیست جذاب است، زیرا پر کردن کاپوک از غلاف های بذری که روی زمین می افتند برداشت می شود - به این معنی که هیچ درختی برای جمع آوری فیبر خرد نمی شود.

منبع: https://www.consumerreports.org/home-garden/pillows/buying-guide/

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 17:25

عمده فروشی ماگ
لیوان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین لوازم در فروش عمده لوازم آشپزخانه است. قبل از خرید ماگ از شما، تصمیم داریم ابتدا لیوان ها را به شما معرفی کنیم و به طور مختصر انواع آن ها را توضیح دهیم. لطفا ما را در طول متن دنبال کنید.

▪️ ماگ چیست!

لیوان یا لیوان سرامیکی نوعی شیشه ساخته شده از سفال یا شیشه با روکش سرامیکی است. در خرید لیوان به صورت عمده به این نکته توجه داشته باشید که این محصول اغلب برای سرو و نوشیدن نوشیدنی های گرم استفاده می شود مانند; قهوه، چای و ... استفاده می شود. طراحی این عینک بسیار مورد توجه مردم است. دو دسته از ماگ ها وجود دارد.

✔️ فروش عمده ماگ سایز بزرگ; برخی از این لیوان ها اندازه بزرگتری نسبت به لیوان های معمولی دارند تا سرو نوشیدنی را برای ما راحت تر کنند.
✔️ فروش عمده ماگ سایز متوسط; با این حال، برخی از ماگ ها اندازه متوسطی دارند و برای استفاده روزانه به شدت توصیه می شوند.
اما لیوان هایی که از سرامیک ساخته می شوند دارای سایزهای مختلفی هستند اما حجم اکثر این لیوان ها 350 میلی لیتر است که در مقایسه با لیوان های چای 2 برابر است.

▪️ پخش عمده ماگ ارزان;
ماگ ها انواع مختلفی دارند. ما می توانیم؛
✔️ ماگ آینه .
✔️ ماگ های فانتزی.
✔️ لیوان های طرح دار .
✔️ لیوان های سرامیکی .
اشاره کنیم.
در بین لیوان های ذکر شده اکثر لیوان های سرامیکی طرفداران بیشتری دارند. بنابراین بهتر است شما را با تاریخچه این مجله محبوب و زیبا آشنا کنیم.

▪️ تاریخچه ماگ های سرامیکی;

لیوان ها از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته اند، اما لیوان های قدیمی از نظر ظاهری کمی با لیوان های فعلی متفاوت هستند. در گذشته لیوان ها را از چوب، استخوان و گل می ساختند و مردم از آن استفاده می کردند. استفاده از لیوان مثل الان مرسوم نبود و فقط در جشن ها از این لیوان ها استفاده می کردند. به عبارت دیگر می توان گفت در گذشته به این عینک ها توجه چندانی نمی شد اما امروزه طرفداران زیادی دارد.

▪️ هنگام خرید ماگ به صورت عمده بهتر است به این نکات توجه کنید

احتمالا در مراکز عمده فروش لوازم خانگی با انواع لیوان ها مواجه خواهیم شد. گاهی اوقات یافتن یک محصول با کیفیت بدون اطلاعات کافی ممکن است دشوار و طاقت فرسا به نظر برسد. حال تصمیم داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا در خرید عمده لیوان با مشکل مواجه نشوید;

✔️ مواد ساخت ماگ؛
مانند فنجان، لیوان ها اغلب از فولاد، سرامیک یا شیشه ساخته می شوند. هر یک از موارد ذکر شده بسته به جنسیت خود روش نگهداری و شستشوی خاص خود را دارند. البته باید هر کدام را خریداری کنید تا بتوانید از آنها برای اهداف خاصی استفاده کنید.

✔️ اندازه لیوان، طرح و رنگ آن؛

هر فردی با توجه به نیاز خود یک ماگ را در طرح ها و مدل های مختلف خریداری می کند. اما در بین مدل های شیشه ای و استیل تنوع کمتری وجود ندارد و بیشترین تنوع مربوط به لیوان های سرامیکی است. لیوان های شیشه ای که مانند لیوان هستند برای سرو نوشیدنی گرم در محل کار مناسب هستند و لیوان های استیل که به دو قسمت تقسیم می شوند. لیوان های با در و بدون در تقسیم می شوند. همچنین می توانید از لیوان های استیل به عنوان لیوان های مسافرتی استفاده کنید.

▪️ پربازدیدترین انواع لیوان در بازار عمده لیوان;

پربازدیدترین انواع لیوان ها را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.
· خرید عمده ماگ خام
· خرید عمده ماگ مسافرتی
· خرید عمده لیوان سرامیکی
· خرید عمده ماگ رنگی
· خرید عمده لیوان های فانتزی
· خرید عمده لیوان های دیزنی
▪️ خرید عمده لیوان راحت تر و راحت تر است.

لینک های مرتبط : 

عمده فروشی ماگ در صالح آباد

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 17:01

ماگ سرامیکی چیست؟
ماگ سرامیکی نوعی فنجان است که معمولا برای نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه، شکلات داغ، سوپ یا چای استفاده می شود. از آنجایی که ابعاد آن نسبتا بزرگ است و حجمی در حدود 350 سی سی دارد که حتی حجم مایع آن از لیوان های استاندارد 250 سی سی بیشتر است، به آن شیشه سرامیکی می گویند. جنس این شیشه ها سفالی یا شیشه است و روی آن با روکش های مختلف سرامیک یا پی وی سی پوشانده شده است. لیوان ها دسته های بزرگتری نسبت به دسته لیوان های معمولی دارند و مصرف کننده می تواند راحتتر از آن استفاده کند. در حال حاضر لیوان بزرگ سرامیکی مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به لیوان است. برای خرید ماگ سرامیکی این مطلب را مطالعه کنید تا با اطلاعاتی جامع و کامل بهترین خرید ممکن را انجام دهید.

انواع ظروف نوشیدنی گرم چیست؟
- لیوان هایی که در انواع مواد چینی، سرامیکی و شیشه ای موجود است. لیوان ها معمولا بین 60 تا 90 میلی لیتر ظرفیت دارند و برخی از لیوان های شیر حجم مایع 150 سی سی دارند. قهوه های تلخ را نمی توان به مقدار زیاد نوشید و آن ها را از فنجان می نوشند.
همچنین فنجان ها برای کسانی که می خواهند قهوه را به مقدار کم و بارها در روز بنوشند مناسب است. فنجان برای پذیرایی های سازمانی و مهمانی های خانوادگی نیز مناسب است.
- لیوان های شیشه ای بسته به استاندارد کشورهای مختلف حجمی در حدود 230 تا 250 سی سی دارند که برای انواع نوشیدنی های سرد یا گرم و در ایران که در ساعات مختلف روز چای می نوشند از لیوان هایی با لیوان های کوچکتر استفاده می شود. حجم و حدود نصف آنها از عینک های استاندارد استفاده می کنند.
- ماگ سرامیکی با حجم حدود 350 سی سی در بین نسل فعلی طرفداران بیشتری دارد. یکی از دلایل آن ساعات کاری طولانی و انجام کار پشت میز در حالت نشسته است.
کاربرد ماگ سرامیکی کجاست؟
 ماگ سرامیکی برای نوشیدنی های گرم مانند نسکافه، قهوه، چای، شیر کاکائو و انواع نوشیدنی های گرم مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد. به دلیل حجم زیاد مایعات در بین کارمندان، دانش آموزان و کسانی که مجبورند ساعت های طولانی پشت میز بنشینند طرفداران زیادی دارد.
ماگ های سرامیکی با طرح ها و رنگ های متفاوت و زیبا به عنوان لوازم تزیینی روی میز یا تزیینات دیوار نیز استفاده می شود. با توجه به انواع لیوان ها، هر مصرف کننده می تواند ماگ سرامیکی خود را در محیط های کاری شلوغ کاملا شخصی سازی کرده و از آن برای نوشیدن نوشیدنی گرم و دلپذیر خود استفاده کند.
تاریخچه استفاده از ماگ های سرامیکی چیست؟
جالب است بدانید که ماگ در زمان های قدیم استفاده می شده است. در زمان های قدیم لیوان ها را از مواد موجود در آن زمان مانند چوب، استخوان و گل ساخته و استفاده می کردند. در اولین کافی شاپی که کیوا هان در سال 1475 در قسطنطنیه افتتاح کرد، از لیوان های چوبی استفاده کرد. در حدود سال ۶۰۰ پس از میلاد چینی ها چینی را کشف کردند و از آن برای ساخت انواع ظروف استفاده کردند و از آن زمان ظروف چینی و سرامیک به عنوان یکی از مواد مورد نظر برای لیوان مورد استفاده قرار گرفت. در زمان های قدیم استفاده از ماگ های سرامیکی به گستردگی امروزی نبود و برای مناسبت های خاص مانند قهوه خانه ها یا جشن ها استفاده می شد. اما برخلاف گذشته، امروزه به آنها توجه فزاینده ای شده است.
انواع ماگ سرامیکی چیست؟
لیوان چوبی:
لیوان های چوبی تقریبا اولین نوع لیوان هایی بودند که در گذشته های دور و در اکثر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گرفتند زیرا به راحتی با دست ساخته می شدند و به همین دلیل اکثر مردم می توانستند از آن استفاده کنند. این ماگ ها به ویژه در کشورهایی که درختانی با گونه های مرغوب داشتند استفاده می شد. با توجه به اینکه چوب دوام چندانی ندارد، اثری از ماگ های چوبی از گذشته وجود ندارد. امروزه فرآیند تولید لیوان های چوبی کاملا متفاوت بوده و در کارخانه ها قابل ساخت هستند. چوب عناب در حال حاضر بهترین نوع چوب برای ساخت لیوان های چوبی است.

لیوان سفالی:

در گذشته لیوان های سفالی کاملاً دست ساز و با خمیر سفالی ساخته می شدند، اما بعدها با پیشرفت صنعت از چرخ های سفالی در تولید آن ها استفاده شد. تاریخ ساخت اولین لیوان های سفالی مانند لیوان های چوبی مشخص نیست، اما با توجه به یافته ها، باستان شناسان بر این باورند که در حدود 6500 سال قبل از میلاد، استفاده از این لیوان ها در تمدن های مختلف رایج بوده است. ابتدا بدنه ماگ با طرح مورد نظر ساخته شد و سپس دسته ها ساخته و به یکدیگر متصل شدند. این روش هنوز هم در کارگاه های هنری دست ساز استفاده می شود. نمونه ای از قدیمی ترین لیوان سفالی که مربوط به گذشته است حدود 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح است که در یونان پیدا شده است. امروزه ساخت انواع ماگ یا ماگ سرامیکی به دلیل استفاده از تجربه گذشتگان در ساخت ماگ های سفالی است.

در مورد سفال در ایران باستان اطلاعات زیادی در دست نیست. اما بر اساس کاوش‌های اخیر مرکز تحقیقات باستان‌شناسی ایران، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌ها در فناوری سفال و سرامیک که شامل سفال‌های لعابدار و ماگ های سرامیکی است، در دوران مادها و هخامنشیان بین سال‌های ۷۲۸ تا ۳۳۰ قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. .

ماگ فلزی:
سابقه ساخت این نوع شیشه های فلزی نیز به چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد. در گذشته لبه بسیار ضخیم این لیوان ها آن ها را برای نوشیدن نامناسب می کرد. پس از انقلاب صنعتی و پیشرفت صنعت ساخت لوازم فلزی، ماگ های فلزی نیز به صورت صنعتی ساخته شدند. شیشه های فلزی صنعتی ظاهری ساده و لبه های نازکی داشتند. اما به دلیل انتقال حرارت توسط این لیوان های فلزی که نوشیدن مایعات داغ را دشوار و حتی غیرممکن می کرد، تولید این لیوان ها بسیار کم بود و در بین مصرف کنندگان محبوبیت نداشت. اولین لیوان فلزی کشف شده به 2500 سال پیش در چین برمی گردد.

ماگ  سرامیکی:

در حدود 600 سال قبل از میلاد، چینی ها توانستند مواد چینی را اختراع کنند. با اختراع این مواد، لیوان های سرامیکی به تدریج جای خود را در بین مردم باز کردند. این ماده باعث می شد نوشیدنی های سرد و گرم در آن ها آسان شود. از این نوع علاوه بر ماگ برای تهیه بسیاری از غذاهای دیگر نیز استفاده می شود و هر روز بر محبوبیت این نوع در بین مردم افزوده می شود. لیوان های سرامیکی به دلیل طرح های زیبایی که روی آن ها به کار رفته است، کم کم جای بسیاری از ظروف نوشیدنی انواع مایعات را گرفته است.

مگ های مسافرتی
لیوان های مسافرتی (معرفی شده در دهه 1980) دارای بدنه های عایق حرارتی هستند که برای حمل مایعات سرد یا گرم استفاده می شوند. لیوان های مسافرتی مانند فلاسک های حمل مایعات معمولاً با درپوش محکم به خوبی محافظت می شوند و از احتمال ریختن یا نشت آن به طور کامل جلوگیری می شود. محتویات آن را می توان بدون ریختن در حین حمل و نقل مصرف کرد.
لیوان های تزئینی
لیوان ها اغلب به عنوان یک شی در زمینه های هنری یا تبلیغاتی استفاده می شوند. برخی از انواع ماگ سرامیکی به جای لیوان نوشیدنی به عنوان وسایل تزئینی استفاده می شوند. این لیوان ها در اشکال و طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شوند. چاپ انواع طرح ها و نوشته ها جذابیت خاصی به آنها می بخشد.

صنعت چاپ چگونه به افزایش استفاده از ماگ سرامیکی کمک کرده است؟
با پیدایش ماشین‌های چاپ روی ظروف، لیوان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت و از طرح‌ها، تصاویر و نوشته‌های مختلف برای جذب مشتری استفاده شد.
همزمان با توسعه و گسترش فناوری صنعت چاپ، تنوع طرح های زیبا روی لیوان ها و ماگ سرامیکی نیز پیشرفت های چشمگیری پیدا کرد. امروزه چاپ روی لیوان یکی از رایج ترین تکنیک ها در ایجاد تنوع در دکوراسیون است. در حال حاضر بسیاری از سازمان ها، ادارات و شرکت ها به طور گسترده از انواع لیوان ها به عنوان هدایای تبلیغاتی برای برندسازی و تبلیغات خود استفاده می کنند.

روش چاپ روی ماگ سرامیکی چگونه است؟
چاپ روی لیوان معمولا به این صورت انجام می شود: ابتدا پودر سرامیک را با رنگ های انتخابی و نرم کننده مخلوط می کنند. سپس روی کاغذی که با ژلاتین پوشانده شده است چاپ می شود. سپس با استفاده از روش چاپ اسکرین سنتی، مخلوط از طریق توری بافته شده که ماسکی به شکل دلخواه است به سطح لیوان منتقل می شود و روی قاب قرار می گیرد. به این ترتیب یک پوشش کاملا یکنواخت و نازک روی لیوان ایجاد می شود. یکی دیگر از گزینه های پیچیده تر این است که کاغذ را با یک امولسیون عکاسی بپوشانید و سپس تصویر را روی سطح لیوان با نور UV چاپ کنید. بدیهی است که با پیشرفت فناوری های کامپیوتری و صنعت چاپ، امکان چاپ طرح ها و تصاویر منحصر به فرد وجود دارد.
 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 16:31

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III نسل سوم دوربین های A7 این شرکت و مقرون به صرفه ترین دوربین از سری دوربین های بدون آینه فول فریم سونی است که قابلیت های فوق العاده آن را به انتخابی بسیار هوشمندانه برای ورود به دنیای سونی تبدیل کرده است. دوربین های بدون آینه این دوربین با سنسور به روز شده بسیار پیشرفته، هم برای عکاسی و هم برای کارهای فیلمبرداری بسیار خوب عمل می کند. سونی برای بهبود عملکرد این دوربین در نور کم از سنسور اختصاصی Exmor R BSI CMOS استفاده کرده است. این سنسور پیشرفته در کنار پردازنده قدرتمند Bionz X به دوربین اجازه می دهد تا با نورسنجی و فوکوس خودکار با سرعت 10 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. این سرعت باورنکردنی تنها چند سال پیش از دوربین های ورزشی بسیار پیشرفته انتظار می رفت.

علاوه بر این، با این سنسور، اکنون می‌توانید با ISO 100-51200 عکاسی و ضبط کنید، که برای کارهای در نور کم عالی عمل می‌کند. همچنین سیستم فوکوس پیشرفته این دوربین که از نوع Hybrid AF می باشد، ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست است که یکی از پیشرفته ترین سیستم های فوکوس در بین تمامی دوربین های فول فریم به حساب می آید. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III خواهیم داشت. ویژگی های مهم بدنه این دوربین بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است تا از استحکام و سبکی کافی برخوردار باشد و در عین حال پایه فلزی آن نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و استحکام بیشتری داشته باشد تا بتواند مقاومت در برابر لنزهای قدرتمند و سنگین مانند لنز 400 میلی متری سونی. f/2.8 GM OSS.

علاوه بر این، این بدنه برای عکاسی در هوای نامساعد نیز عایق است و می توانید با خیال راحت از آن به عنوان دوربین خبری، منظره یا حیات وحش استفاده کنید. دوربین های بدون آینه معمولا عمر باتری کمتری نسبت به دوربین های DSLR دارند. اما سونی در تلاش است تا این روند را تغییر دهد و a7 III را می توان شاهدی بر این ادعا دانست. اکنون باتری NP-FZ100 این دوربین نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است و می تواند بیش از 700 عکس در هر بار شارژ (طبق استاندارد CIPA) بگیرد. این دوربین دارای دو اسلات مجزا برای کارت حافظه است که هر دو کارت موجود در خانواده هستند. SD پشتیبانی می شوند. البته یکی از این دو اسلات می تواند از کارت های فوق سریع UHS-II نیز پشتیبانی کند.

این اسلات ها می توانند برای ذخیره فایل های عکس JPEG و RAW به صورت جداگانه یا به عنوان کارت های پشتیبان برای یکدیگر و همچنین برای ضبط فیلم و عکس به صورت جداگانه استفاده شوند. یک پورت USB 3.0 Type-C نیز بر روی این دوربین قرار داده شده است که علاوه بر امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا، امکان شارژ دوربین را از طریق اتصال USB C نیز فراهم می کند. قابلیت‌های WiFi، NFC و بلوتوث قابلیت WiFi در این دوربین به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌ها را از طریق تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به سرعت ارسال کنید و همچنین می‌توانید تمام محتوایی را که با دوربین خود ضبط می‌کنید در رایانه ذخیره کنید. همان زمان. دوربین به WiFi متصل است، پشتیبان گیری کنید. اتصال این دوربین به گوشی های هوشمند از طریق نرم افزار مخصوص سونی انجام می شود. اگر گوشی یا تبلت شما اندروید است و از NFC یا Near Field Communication پشتیبانی می کند، کافی است آن را به دوربین نزدیک کنید تا بلافاصله یکدیگر را شناسایی کرده و متصل شوند.

دوربین هایی مانند این معمولا گزینه خوبی برای عکاسی در سفر به حساب می آیند. اگر در حین سفر در حال عکاسی هستید، عملکرد بلوتوث این دوربین می تواند اطلاعات را از GPS گوشی بخواند و مکانی که در آن عکس گرفته اید را برچسب گذاری کند. بنابراین می توانید به راحتی مکان عکس های مسیر و عکس هایی که گرفته اید را در هر نقطه از سفر روی نقشه ببینید. کافی است برنامه PlayMemories خود سونی را باز کنید و مکان هر عکس را به شما نشان می دهد. یک منظره یاب الکترونیکی با فناوری XGA OLED Tru-Finder EVF در این دوربین طراحی شده است که رزولوشن آن 2.36 میلیون پیکسل و بزرگنمایی 0.78x در همین اندازه است. اندازه آن بسیار بزرگ است و کیفیت تصویر عالی است.

این منظره یاب الکترونیکی علاوه بر عملکرد Focus Magnifier که کمی بیشتر توضیح داده شده است، می تواند عملکرد Focus Peaking (تعیین مناطق در فوکوس) را در حین فوکوس دستی نیز در اختیار شما قرار دهد. همچنین یک صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 922 هزار در پشت بدنه دوربین تعبیه شده است. پیکسلی را می بینیم که با لمس برای کنترل فوکوس و سهولت عملکرد تصاویر ضبط شده طراحی شده است. این صفحه نمایش تاشو می تواند تا 107 درجه و تا 41 درجه پایین بیاید تا مشکلی برای عکاسی در زوایای بسیار بالا یا بسیار پایین نداشته باشید. پردازنده و سنسور بسیار پیشرفته نقطه عطف تغییرات دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III سنسور فول فریم پیشرفته 24.2 مگاپیکسلی آن است.

این سنسور دارای فناوری EXMOR R سونی بوده و با هماهنگی پردازنده BIONZ X این شرکت، کمترین میزان نویز و بالاترین محدوده دینامیکی را در بین سنسورهای هم رده خود دارد. ساختار این سنسور به گونه ای طراحی شده است که سلول های آن به صورت Gapless (عدسی های بدون شکاف روی سنسور) طراحی شده است. این فناوری بیشترین میزان جذب نور و کمترین انعکاس نور را از سطح سنسور دارد و به همین دلیل میزان نور دریافتی این سنسور در محیط های تاریک چه در زمان عکاسی و چه در زمان فیلم برداری بسیار عالی است. حساسیت این سنسور در بالاترین مقدار خود برابر با ISO 51200 است اما به صورت پسوند یا پسوند می تواند به 204800 برسد که برای دوربینی در این رده حساسیت فوق العاده ای محسوب می شود.

این دوربین می تواند محدوده دینامیکی معادل 15 استاپ را ثبت کند. این میزان ضبط نور برای کسانی که با فایل های خام دوربین کار می کنند شگفت آور است. زیرا این امکان را به ادیتورها می دهد تا جزئیات تصویر را با بالاترین دقت از رنگ های بسیار روشن و بسیار تیره استخراج کنند و تصویری با دقیق ترین سایه ها داشته باشند. همچنین به لطف پردازنده پیشرفته این دوربین، Sony Alpha a7 III می تواند با استفاده از کل سنسور فول فریم خود، ویدیوی ۴K بگیرد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

ترکیب این سنسور و پردازنده به دوربین اجازه می دهد تا با سرعت 10 فریم بر ثانیه در کنار فوکوس و نورسنجی مستقل و متوالی عکاسی کند. این سرعت عکاسی می تواند به طور مداوم حدود 18 ثانیه (دقیقاً 177 عکس) ادامه یابد که برای کسانی که می خواهند از سوژه هایی با حرکت سریع مانند ورزش عکاسی کنند بسیار مهم است. همچنین علاقه مندان به عکاسی ماکرو و کسانی که با عملکرد LiveView دوربین خود کار می کنند می توانند همزمان با تماشای تصویر روی صفحه با سرعت 8 فریم بر ثانیه عکس بگیرند.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی بسیار پرسرعت سیستم فوکوس 4 بعدی در این دوربین می تواند هر سوژه ای را در کار پیدا کند و با استفاده از 693 نقطه فوکوس روی آن قفل شود. این سیستم فوکوس با سرعت بالا تقریباً 93 درصد از مساحت فریم تصویر را پوشش می دهد. بنابراین تنها سوژه هایی که از کنار تصویر در یک لبه باریک قرار دارند، از نگاه تیزبین نقاط فوکوس این دوربین خارج می شوند. البته، اگر می‌خواهید از حالت ضبط یا عکاسی دوربین با نمای زنده استفاده کنید، 425 نقطه فوکوس که با سیستم تشخیص کنتراست کار می‌کنند می‌توانند به سرعت فوکوس را روی سوژه‌های ثابت یا متحرک پیدا کرده و دنبال کنند. .

یکی از مهم ترین تغییرات دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III با مدل قبلی خود همین سرعت فوکوس در سیستم فوکوس هیبریدی دوربین است. فوکوس پرسرعت Hybrid AF در این دوربین دو برابر سریعتر از مدل قبلی خود است و علاوه بر آن عملکرد آن در نور کم نیز بهبود زیادی داشته است. نکته مهم این است که اگر از لنزهای سونی A-mount با مبدل های لنز LA-EA3 یا LA-EA1 استفاده می کنید، می توانید از تمام این نقاط فوکوس در همه دیافراگم ها استفاده کنید و تمام ویژگی های نورسنجی و فوکوس خودکار همچنان با این موارد در دسترس شما هستند. لنزها فوکوس با دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III، برای تمامی سوژه های متحرک و سریع، از پیاده روی عروس و داماد گرفته تا سوژه های ورزشی مانند مسابقه اسب دوانی و فوتبال، به شما این امکان را می دهد که نقاط فوکوس را بدون کوچکترین وقفه ای روی سوژه قفل کنید. . و در حین رفتن آن را دنبال کنید.

همچنین، حالت فوکوس نقطه انعطاف پذیر Expand نیز برای فوکوس بر روی سوژه های بسیار سریع مفید است. به این ترتیب اگر نقطه فوکوس فعال سوژه را از دست بدهد، فورا نقاط فوکوس جانبی فعال شده و در کمترین زمان ممکن فوکوس روی سوژه را دنبال می کنند. حالت فوکوس به نام Eye AF نیز در این دوربین وجود دارد که مخصوص عکاسان پرتره است. این خیلی مهمه. این فوکوس، هم در حالت فوکوس تک شات AF-S و هم در حالت فوکوس پیوسته AF-C، می تواند چشم های سوژه انسان را تشخیص دهد و با دقیق ترین حالت ممکن، فوکوس را روی چشم ها حفظ کند. علاوه بر همه اینها، قابلیت فوکوس با استفاده از وجود لمس صفحه نمایش دوربین نیز وجود دارد. این حالت فوکوس برای فیلمبرداری، عکاسی Live View و عکاسی ماکرو بسیار مهم است. همچنین یک ویژگی کنترل فوکوس به نام فوکوس لمسی وجود دارد که به شما امکان می دهد با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه LCD دوربین (مانند لمس پد لمسی در لپ تاپ) در حالی که به داخل منظره یاب نگاه می کنید، نقطه فوکوس را روی منظره یاب حرکت دهید.

اگرچه برای کار با این ویژگی کمی تمرین لازم است، اما سرعت عمل شما را برای فوکوس روی سوژه های متحرک بسیار افزایش می دهد. تثبیت کننده تصویر 5 محوره روی سنسور تعبیه شده در دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III یکی از قوی ترین هایی است که در هر DSLR مشاهده خواهیم کرد. برخلاف دوربین های کانن و نیکون، این تثبیت کننده مستقیماً روی سنسور دوربین قرار می گیرد. این ارتعاشات سرعت شاتر را تا 5 استاپ کمتر از حد مجاز خنثی می کند. یعنی مثلا اگر حداقل سرعتی که می توانید با لنز استفاده کنید 1/200 ثانیه است، می توانید با فعال کردن این تثبیت کننده سرعت دوربین را به 1/8 ثانیه با همان لنز کاهش دهید و همچنان بدون لرزش عکس بگیرید.

وجود تثبیت کننده قدرتمند Steady Shot بر روی سنسور این دوربین دو مزیت بسیار مهم دارد. اول اینکه این استابلایزر به لنز وابسته نیست و می توانید با انواع لنزهای بدون استابلایزر یا لنزهای ساخت شرکت های دیگر از آن استفاده کنید. این شامل تمام لنزها یا لنزهای ارزان قیمتی می شود که با استفاده از مبدل روی این دوربین ها قرار می گیرند. همچنین این ویژگی تثبیت کننده نوری یا اپتیکال برای هر دو حالت ضبط عکس و فیلم در دسترس است. در واقع این میزان تثبیت کننده برای فیلمبرداری به شما این امکان را می دهد که بعداً علاوه بر این تثبیت کننده اپتیکال حرفه ای از استابلایزرهای نرم افزاری برای ثبت تصویری بسیار پایدار و پایدار بدون لرزش استفاده کنید و تصویر آن بر خلاف ویدیوهایی است که با گیمبال ضبط می شود. نیست. قابلیت های فیلمبرداری حرفه ای قابلیت های فیلمبرداری دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III، مانند اکثر دوربین های بدون آینه فول فریم سونی، بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که از دوربین عکاسی انتظار داریم. این دوربین می تواند با استفاده از پیکسل های تمام سطح سنسور خود ضبط کند.

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 15:32

درمان ریشه چیست؟


درمان ریشه دندان یک روش دندانپزشکی است که شامل برداشتن مرکز نرم دندان یعنی پالپ است. پالپ از اعصاب، بافت همبند و عروق خونی تشکیل شده است که به رشد دندان کمک می کند.

در اکثر موارد، دندانپزشک عمومی یا اندودنتیست زمانی که شما تحت بی حسی موضعی هستید، درمان ریشه را انجام می دهد.

در مورد این روش رایج و همچنین خطرات احتمالی آن بیشتر بدانید.

چه زمانی به درمان ریشه نیاز است؟


درمان ریشه زمانی انجام می‌شود که بخش داخلی نرم دندان که پالپ نامیده می‌شود، آسیب دیده یا ملتهب یا عفونی شود.

تاج دندان - قسمتی که می توانید بالای لثه خود ببینید - می تواند دست نخورده باقی بماند حتی اگر پالپ مرده باشد. برداشتن پالپ آسیب دیده یا عفونی بهترین راه برای حفظ ساختار دندان است.

علل شایع آسیب به پالپ عبارتند از:

پوسیدگی عمیق به دلیل یک حفره درمان نشده
چندین روش دندانپزشکی روی یک دندان
تراشه یا ترک در دندان
آسیب به دندان (در صورت ضربه خوردن به دهان ممکن است به دندان آسیب وارد شود، حتی اگر آسیب دندان را ترک نکند، پالپ همچنان می تواند آسیب ببیند)
شایع ترین علائم پالپ آسیب دیده شامل درد در دندان و تورم و احساس گرما در لثه است. دندانپزشک شما دندان دردناک را معاینه می کند و برای تایید تشخیص از اشعه ایکس عکس می گیرد. دندانپزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص ریشه ارجاع دهد اگر فکر کند که شما نیاز به درمان ریشه دارید.

درمان ریشه چگونه انجام می شود؟


درمان ریشه در مطب دندانپزشکی انجام می شود. هنگامی که برای قرار خود می‌رسید، یک تکنسین شما را تا اتاق درمان همراهی می‌کند، به شما کمک می‌کند روی یک صندلی قرار بگیرید، و یک پیشانی دور گردنتان قرار می‌دهد تا لباس‌هایتان را از لکه‌ها محافظت کند.

مرحله 1: بیهوشی
دندانپزشک مقدار کمی داروی بی حس کننده را روی لثه شما در نزدیکی دندان آسیب دیده قرار می دهد. پس از اثرگذاری، یک بی حس کننده موضعی به لثه های شما تزریق می شود. ممکن است احساس سوزش شدید یا نیشگون گرفتن کنید، اما به سرعت از بین می‌رود.

شما در طول عمل بیدار خواهید ماند، اما داروی بیهوشی شما را از احساس درد جلوگیری می کند.

مرحله 2: برداشتن پالپ
هنگامی که دندان شما بی حس است، متخصص ریشه یا دندانپزشک عمومی یک سوراخ کوچک در بالای دندان ایجاد می کند. هنگامی که پالپ عفونی یا آسیب دیده در معرض دید قرار گرفت، متخصص با استفاده از ابزارهای خاصی به نام فایل، آن را با دقت خارج می کند. آنها مخصوصاً مراقب تمیز کردن تمام مسیرها (کانال) دندان شما خواهند بود.

مرحله 3: آنتی بیوتیک ها
پس از برداشتن پالپ، دندانپزشک ممکن است محل را با یک آنتی بیوتیک موضعی بپوشاند تا اطمینان حاصل شود که عفونت از بین رفته و از عفونت مجدد جلوگیری می کند. هنگامی که کانال ها تمیز و ضد عفونی شدند، دندانپزشک دندان را با یک خمیر سیلر و مواد لاستیکی مانند به نام گوتاپرکا پر و مهر و موم می کند. آنها همچنین ممکن است برای شما آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کنند.

مرحله 4: پر کردن موقت
دندانپزشک با پر کردن دهانه کوچک بالای دندان با یک ماده نرم و موقت، عمل را به پایان می‌رساند. این درزگیر به جلوگیری از آسیب دیدن کانال ها توسط بزاق کمک می کند.

پیگیری بعد از درمان ریشه
ممکن است با از بین رفتن داروهای بی حس کننده، دندان و لثه شما احساس درد کنند. لثه های شما نیز ممکن است متورم شوند. اکثر دندانپزشکان از شما می خواهند این علائم را با داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) درمان کنید. اگر درد شدید شد یا بیش از چند روز طول کشید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

روز بعد از عمل باید بتوانید روال عادی خود را از سر بگیرید. از جویدن با دندان آسیب دیده تا زمانی که به طور دائم پر نشده یا تاج روی آن قرار گیرد، خودداری کنید.

در عرض چند روز پس از درمان ریشه به دندانپزشک معمولی خود مراجعه خواهید کرد. آنها برای اطمینان از برطرف شدن هرگونه عفونت از اشعه ایکس عکس می گیرند. آنها همچنین پر کردن موقت را با پر کردن دائمی جایگزین می کنند.

در صورت تمایل، دندانپزشک ممکن است یک تاج دائمی روی دندان قرار دهد. تاج دندان مصنوعی است که می تواند از چینی یا طلا ساخته شود. مزیت تاج ظاهر واقعی آن است.

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا به احساس دندان بعد از عمل عادت کنید. این طبیعی است و جای نگرانی نیست.

خطرات درمان ریشه


یک درمان ریشه برای نجات دندان شما انجام می شود. با این حال، گاهی اوقات، آسیب خیلی عمیق است یا مینای دندان آنقدر ضعیف است که نمی تواند در مقابل این عمل مقاومت کند. این عوامل می توانند منجر به از دست دادن دندان شوند.

خطر دیگر ایجاد آبسه در ریشه دندان است، اگر مقداری از مواد عفونی پشت دندان باقی بماند یا آنتی بیوتیک ها موثر نباشند.

اگر در مورد درمان ریشه نگران هستید، می توانید در عوض با دندانپزشک خود در مورد کشیدن کانال صحبت کنید. این اغلب شامل قرار دادن پروتز جزئی، پل یا ایمپلنت به جای دندان آسیب دیده است.

بعد از درمان ریشه چه اتفاقی می افتد؟
درمان ریشه یک روش ترمیمی در نظر گرفته می شود. اکثر افرادی که تحت این روش قرار می گیرند می توانند تا پایان عمر از نتایج مثبت آن لذت ببرند. با این حال، مدت زمان ماندگاری نتایج بستگی به نحوه مراقبت از دندان های خود دارد.

همانطور که بقیه دندان های شما به عادات بهداشت دهان و دندان بستگی دارد، دندان ترمیم شده شما نیز به مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن نیاز دارد.

منبع: https://www.healthline.com/

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 15:01

یا یک کامپیوتر موثر، حداقل به 12 گیگابایت رم نیاز دارید. یک پردازنده سریع از Intel Core i5 یا بالاتر. اگر می خواهید نرم افزار سه بعدی را اجرا کنید، یک کارت گرافیک اختصاصی یک مزیت اضافی است و بسیار مهم است. بررسی ما را برای بهترین رایانه‌های شخصی برای طراحی گرافیکی و بهترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ برای طراحان گرافیک بررسی کنید.

بهترین کامپیوتر برای طراحی گرافیک چیست؟
در اینجا بهترین انتخاب های ما برای بهترین گزینه کلی، بهترین بودجه و رایانه شخصی است که می توانید برای شروع کار انتخاب کنید.

iMac (27 اینچی، 2020) بهترین کامپیوتر کلی برای طراحی گرافیکی
HP Pavilion 590 بهترین کامپیوتر مقرون به صرفه برای طراحی گرافیکی
مایکروسافت سرفیس بهترین کامپیوتر طراحی گرافیکی
Lenovo Yoga A940 بهترین ارزش همه در یک رایانه شخصی برای طراحی گرافیکی
Apple iMac Pro بهترین کامپیوتر برای انیمیشن
Acer Aspire Z24-890-UA91 Desktop بهترین کامپیوتر مبتدی برای طراحی گرافیک
HP Envy 31.5 اینچی All-In-One بهترین رایانه شخصی با صفحه نمایش عریض برای طراحی گرافیکی
ASUS AiO Desktop
Alienware Aurora Gaming Computer یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است
Lenovo Legion Tower 5
بررسی بهترین کامپیوتر برای طراحی گرافیک

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت - 8 ترابایت SSD
حافظه: رم 8 گیگابایت
صفحه نمایش: 27 اینچی (مورب)، صفحه نمایش رتینا 5K
پردازنده: Intel Core i5 تا Core i9
گرافیک: AMD Radeon Pro 5300 گرافیک
Apple iMac بهترین رایانه را برای این منظور انتخاب می کند. اول از همه، نیازی به خرید مانیتور جداگانه نخواهید داشت. این دستگاه دارای یک نمایشگر 27 اینچی با صفحه نمایش 5k رتینا است که بسیار واضح و شفاف است. این یک مزیت بزرگ برای هر طراح گرافیک حرفه ای است زیرا می توانید کار خود را با دقت رنگ عالی مشاهده کنید.

در این به روز رسانی 2020، نسل دهم اینتل Core i5 – i9 این کامپیوتر را به عنوان یک پیشرو در صنعت و ماشین انتخابی بزرگ برای طراحان گرافیک متمایز می کند.

اگر از کارت‌های حافظه مخصوصاً برای عکاسان استفاده می‌کنید، این دستگاه دارای یک اسلات کارت حافظه است که در اکثر رایانه‌ها چندان رایج نیست.

AMD Radeon Pro 5300 یکی از بهترین ویژگی های این دستگاه از نظر عملکرد آن است. این دستگاه را در مقایسه با سایرین در محدوده قیمتی فوق العاده قدرتمند می کند.

با این حال، یک نقطه ضعف این است که دستگاه برای برآورده کردن پتانسیل کامل خود به پیکربندی نیاز دارد زیرا هنگام خرید، هارد دیسک به جای 1 ترابایت توصیه شده، 256 گیگابایت است.

رم نیز 8 گیگابایت است که بد نیست اما می تواند بهتر باشد به خصوص اگر قصد دارید از آن برای انیمیشن استفاده کنید. با این حال، هر دوی این عوامل انعطاف‌پذیر هستند، با رم تا 128 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی تا 8 ترابایت.

دستگاه های رایانه شخصی و اندروید خوب هستند، اما درست مانند تبلت های طراحی برای طراحی گرافیکی، برند اپل به عنوان یکی از بهترین دستگاه ها متمایز است.

HP Pavilion 590
بهترین کامپیوتر مقرون به صرفه برای طراحی گرافیک

س؟ encoding=UTF8&ASIN=B07C3DWS63&Format= SL160 &ID=AsinImage&MarketPlace=US&ServiceVersion=20070822&WS=1&tag=jcdnew 20&language=en USir?t=jcd30W3&L=0000000000000000000000001
قیمت را بررسی کنید
فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD
حافظه: رم 12 گیگابایت
نمایشگر: مانیتور پیشنهادی
پردازنده: Intel Core i7
گرافیک: Intel UHD Graphics 630
این بهترین کامپیوتر طراحی گرافیکی است که جیب شما را زیاد فرو نمی برد. اگر زمانی را با بودجه کم می گیرید، این بهترین انتخاب است. این دستگاه دارای یک پردازنده چهار هسته ای AMD Ryzen 5 2400G با فرکانس 3.6 گیگاهرتز است که نرم افزار طراحی گرافیکی را به راحتی اجرا می کند. به عنوان یک طراح، اجرای برنامه های مختلف به طور همزمان یک الزام است، بنابراین چنین پردازنده قدرتمندی ضروری است.

8 گیگابایت رم قابل ارتقا تا 16 گیگابایت به خوبی کار می کند و حافظه را می توان تا 2 ترابایت افزایش داد. اگرچه توصیه ما 1 ترابایت است، این به خوبی کار می کند، اما اگر داده های زیادی دارید، باید روی حافظه خارجی سرمایه گذاری کنید.

این دستگاه دارای یک ماوس و کیبورد است، بنابراین نیازی به خرید آن ندارید. متأسفانه، شما باید یک مانیتور جداگانه بخرید زیرا همراه آن نیست. مقاله قبلی ما در مورد بهترین مانیتورها برای طراحان گرافیک را بررسی کنید.

برخی از طراحان عجله می کنند و به سراغ iMac می روند، اما برای بچه های ویندوز، این دستگاه iMac را برای پول خود اجرا می کند. یک کامپیوتر بسیار قدرتمند و سریع با پردازنده‌های Core i7 اینتل، با این کار اجرای بسیاری از برنامه‌ها راهگشا خواهد بود.

مشاهده کار شما با جزئیات بالا برای کیفیت خروجی طراحی گرافیکی حیاتی است. این رایانه دارای صفحه نمایش PixelSense با ابعاد 28 اینچی (4500 x 3000) و صفحه نمایش لمسی خیره کننده با 13.5 میلیون پیکسل رنگ واقعی است.

هنوز از یک پردازنده قدیمی چهارگانه اینتل استفاده می‌کند که برای طراحان گرافیک خوب کار می‌کند، اما با افزایش تقاضا، این نیاز به به‌روزرسانی دارد.

می توانید سطح پرو را از 8 گیگابایت به 32 گیگابایت پیکربندی کنید و SSD از 1 ترابایت تا 2 ترابایت قابل ارتقا است.

Apple IMac Pro
گران است اما برای کارهای بسیار سنگین بهترین است

قیمت را بررسی کنید

اگر به دنبال یک دستگاه بسیار قدرتمند هستید و قیمت آن برای شما مهم نیست، اپل iMac 2017 دستگاه مناسب شماست. این مانیتور مانند اکثر کامپیوترهای بررسی شده در اینجا دارای یک مانیتور 27 اینچی است، با این حال، وضوح 5K 5120×2880 و دقت رنگ، آن را برای صنایع حساس به رنگ مانند چاپ و فیلمبرداری ایده آل می کند.

این ویژگی آن را ایده آل می کند و اگر به اکثر چاپخانه ها یا لباس های حرفه ای مراجعه کنید، کار آنها را با آن پیدا خواهید کرد.

با این حال همانطور که گفته شد قیمت در سمت استخدام بسیار بیشتر است و همانطور که در طراحی گرافیک شروع می کنید، به بسیاری از توانایی های ارائه شده توسط این رایانه نیاز نخواهید داشت.

لینک های مفید و مرتبط: خرید سیستم طراحی 

منبع: https://www.justkreativedesigns.com/

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت: 13:39

نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7s III Mirrorless Body

دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7s III Mirrorless Body را حتما در میان محصولاتی که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند شنیده اید. این نمونه از دوربین سونی بعد از گذشت ۴ سال از نمونه دوم در بازار عرضه شده است. در این میان، دوربین مدل سونی a7s ii به عنوان بهترین دوربین فیلمبرداری شماخته شد اما پس از مدتی این عنوان به پاناسونیک تعلق گرفت. لذا شرکت سونی آماده است تا در دهه جدید میلادی با این محصول خاص خود عناوین افتخاری را مجددا بدست اورد. در ادامه مشخصاتی که را که به نظر می رسد به این مدل مربوط باشند را بررسی می کنیم.

دوربین بدون آینه سونی آلفا a7S III محصولی است که به‌صورت اختصاصی برای کاربرد فیلم‌برداری طراحی شده است. این محصول یک حسگر فول‌فریم از نوع Exmor R BSI CMOS با رزولوشن ۱۲.۱ مگاپیکسل دارد. دوربین سونی a7S III علاوه‌بر این حسگر، از پردازشگر تصویر BIIONZ XR نیز استفاده می‌کند. درواقع در این محصول حسگر باکیفیت و پردازشگر قوی باعث شده که این دوربین از عملکرد سریعی برخوردار باشد. همچنین نویز کم و داینامیک دارای رنج گسترده می‌باشد. یکی از مهم ترین ویژگی این دوربین، فیلم‌برداری UHD 4K آن است که در این حالت دوربین سونی آلفا a7S III قادر است با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ویدیو را ضبط کند.

قابلیت‌های فیلم‌برداری سونی a7S III

دوربین سونی a7S III نیز به طور اختصاصی برای انجام فیلم‌برداری طراحی شده است و این موضوع شامل تمامی ابعاد دوربین می‌شود. در این محصول حسگر بهبود و رولینگ شاتر کاهش‌یافته است. همچنین دارای پردازشگر سریع در کنار ضبط داخلی با بیت‌ریت بالا می‌باشد. از دیگر ویژگی های مهم این محصول نیز میتوان به خروجی ۱۶ بیت RAW و پورت فول‌سایز HDMI اشاره کرد. بعلاوه شما با این دوربین می‌توانید بدون محدودیت به فیلم‌برداری کنید چراکه هنگام فیلم‌برداری، با محدودیت‌های زمانی شایع در میان دوربین‌های DSLR و بدون آینه برخورد نخواهید کرد.

حداکثر سرعت فیلم‌برداری دوربین سونی a7S III است و دارای کیفیت 4K برابر با ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. در این حالت خوانش پیکسل‌های ثبت شده به‌صورت ۱:۱ خواهد شد. چنین سرعتی، فیلم‌برداری اسلوموشن 4x و 5x را به همراه دارد که اگر از رزولوشن Full HD استفاده شود، سرعت فیلم‌برداری به ۲۴۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید.

فیلم‌برداری داخلی در دوربین سونی a7S III به‌صورت 10-bit 4:2:2 می‌باشد که در این صورت، تمامی حالت‌های فیلم‌برداری را در دسترس قرار می‌دهد. همچنین در صورت استفاده از درگاه HDMI فول‌سایز که در روی بدنه دوربین قرار گرفته، می‌توانید به‌صورت ۱۶ بیت RAW خروجی دریافت کنید. در این صورت کیفیت کار بالاتر می‌رود و دستتان بخصوص در زمان ویرایش بسیار باز خواهد بود.

حسگر و پردازشگر سونی a7S III

احتمالا استفاده از دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برای کاربران غیرحرفه‌ای، متفاوت و عجیب به نظر می‌رسد. اما باید این را هم در نظر گرفت که مگاپیکسل، تنها عامل مهم نیست. در این دوربین، حسگر دارای طراحی بسیار حرفه‌ای بوده و از نوع Exmor RS CMOS می‌باشد. این ویژگی موجب ایجاد وضوح بالا و نویز پایین در این محصول شده است. همچنین دوربین سونی a7S III گستره وسیعی از حساسیت ایزو را به‌همراه دارد که طیفی از ۴۰ تا ۴۰۹۶۰۰ را شامل می‌شود.

حسگری که به‌روزرسانی شده در این دوربین، موجب افزایش خوانش ۲ برابری نسبت به نسل‌های قبلی شده است. همچنین پردازشگر BIONZ XR باعث شده که رولینگ شاتر در این محصول، تا ۳ برابر و پردازش کلی آن تا ۸ برابر سریع‌تر انجام بگیرد. علاوه‌براین، داینامیک رنج گسترده ۱۴ استاپ برای انجام عکاسی و ۱۵ استاپ در کاربرد فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار خواهد داد. همچنین سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین برابر ۱۰ فریم بر ثانیه است که به دنبال ان می‌تواند تا ۱۰۰۰ فریم را به‌صورت پیاپی ثبت کند.

سیستم فوکوس خودکار سونی a7S III

حسگر این دوربین به دلیل بروزرسانی، عملکرد بهتری در فوکوس خودکار از خود نشان داده است. سیستم فوکوس خودکار هیبرید در این محصول ۹۲ درصد از کادر را پوشش‌دهی می‌کند. همچنین دوربین سونی a7S III دارای ۷۵۹ نقطه فوکوس تشخیص فازی و ۴۲۵ نقطه فوکوس تشخیص کنتراست می‌باشد. بدین ترتیب پروسه فوکوس در دوربین a7S III بسیار سریعتر رخ خواهد داد. عملکرد بالای این دوربین در بخش فوکوس در شرایط نوری متفاوت تا -6EV نیز از دیگر نکات قابل توجه در این محصول است.

چنین سیستم فوکوسی در تمامی فرم‌های فیلم‌برداری و عکاسی قابلیت استفاده دارد. علاوه بر این، عملکرد بسیار مناسبی در فوکوس روس سوژه‌های در حال حرکت داشته و با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت تعقیب سوژه و نگاه داشتن فوکوس بر روی آن خواهد داشت.

طراحی بدنه و اتصالات دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7s III Mirrorless Body

منظره یاب الکترونیکی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7s III Mirrorless Body دارای پنل QXGA OLED بوده و رزولوشن آن دارای ۹.۴۴ میلیون نقطه‌ است. همچنین بزرگ‌نمایی در این دوربین، ۰.۹ برابر بوده که قابلیت نمایش با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند.

نمایشگر در دوربین سونی a7S III پنل ۳ اینچی دارد که قابلیت چرخشی را فراهم می‌سازد. نمایشگر در این محصول از نوع لمسی بوده و رزولوشن آن برابر با ۱.۴۴ میلیون نقطه می‌باشد. درگاه HDMI در این محصول، فول‌سایز می‌باشد که موجب انتقال سریع و با کیفیت اطلاعات پردازش شده می‌گردد.

درگاه حافظه دوگانه دوربین سونی a7S III از کارت‌های حافظه CFexpress Type A یا کارت‌های حافظه SD پشتیبانی می‌کند. درواقع این دو درگاه به کار برده شده، راحتی عملکرد بوده و از کارت‌های حافظه UHS-II پشتیبانی می‌کند. همچنین ساختار بروز شده منوها و تنظیمات دوربین، قابلیت کار با نمایشگر لمسی دوربین را نیز به همراه دارد.

شاسی این دوربین که منیزیومی است، از استحکام و یکپارچگی بالایی برخوردار است و وزن نهایی محصول را کم میکند. مانت لنز در این دوربین به گونه‌ای است که امکان استفاده از لنزهای سنگین روی دوربین را فراهم می‌کند. بعلاوه بدنه بهبودیافته این محصول، گریپ دوربین نیز ارتقا یافته است.

با توجه به گفته های فوق، بدنه دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7s III Mirrorless Body در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. این خصوصیت موجب شده که محصول حاضر نسبت به نسل‌های پیشین خود در بخش‌هایی مانند درب باتری، درگاه‌های اتصال و مفاصل شاسی عملکرد و مقاومت بیشتری داشته باشد.

باتری مورداستفاده در سونی آلفا a7S III از نوع NP-FZ1000 بوده که از یون-لیتیومو با قابلیت شارژ مجدد ساخته شده است. باتری این محصول، توانایی ۸۰ دقیقه فیلم‌برداری را با یک‌بار شارژ در حالت منظره یاب تا ۵۱۰ شات را فراهم اورده است. که در صورتی که از نمایشگر دوربین استفاده شود، این میزان به ۶۰۰ شات و ۹۵ دقیقه خواهد رسید. درگاه HDMI این دوربین، فول‌سایز است. این سایز امکان انتقال اطلاعات از دوربین را با نهایت سرعت و کیفیت فراهم اورده است.

درگاه USB موجود روی بدنه دوربین آلفا a7S III از نوع Type-C است که استاندارد سرعت 3.2 Gen 1 را نیز شامل میشود. همچنین یک درگاه micro-USB نیز بر روی بدنه دوربین تعبیه شده که برای پشتیبانی از تترینگ مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه‌بر این، درگاه USB-C این دوربین، امکان شارژ و یا تأمین انرژی را در دوربین فراهم می‌کند.

برای هدف افزایش کیفیت ضبط صدا، یک پورت ورودی میکروفن به همراه یک خروجی هدفون برای مانیتور کردن صدا نیز روی بدنه دوربین تعبیه شده است. وای فای داخلی دوربین Sony a7S III نیز امکان کنترل بی‌سیم دوربین را برای کاربر فراهم کرده است.

مشخصات فنی دوربین سونی آلفا a7s mark ii

  • سنسور ۱۵.۳ مگایی سیموس
  • پردازشگر تصویر BIONZ X
  • ضبط ویدئو‌های UHD 4K با گامای S-log3 و HLG
  • لرزشگیر ۵ محوره SteadyShot داخلی
  • سیستم فوکوس هیبریدی ۶۹۳ نقطه‌ای
  • دارای منظره‌یاب OLED الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه
  • نمایشگر ۳ اینچی بازشو با رزولوشن ۱٬۲۲۸٬۰۰۰ نقطه
  • افزایش ایزو تا ۲۰۴۸۰۰ و عکس‌برداری ۱۰ فریم بر ثانیه

لینک منبع: https://miladcam.com/product/sony-alpha-a7s-mark-iii/

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 94 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 19:12

کافه‌ها یا قهوه‌سازهای فرانسوی فرنچ پرس، دم‌آوری‌های غوطه‌وری کامل هستند. آنها یک راه ساده و آسان برای دم کردن قهوه خوشمزه هستند. تا آنجا که قهوه‌خانه‌ها احتمالاً بهترین نوع قهوه‌ساز برای دم کردن تعداد زیاد هستند. کافه‌ها قهوه‌ای مقوی تولید می‌کنند، پر از بدن و می‌توانند در برابر افزودن چاشنی‌هایی مانند شیر، خامه، شکر یا حتی الکل مقاومت کنند! از آنجایی که فیلترهای روی کافه ها نسبتا متخلخل هستند، مقداری رسوب در ته فنجان باقی می گذارند. Cafetiere مخفف «cafetiere a piston» است. معمولاً به آنها پرس فرنچ، پرس قهوه، دیگ پرس و پیستون قهوه نیز گفته می شود.

مواد
لیوان یک کافه معمولا از یکی از سه ماده شیشه، پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود. هر سه ماده مزایا و معایب خود را دارند: شیشه عایق خوبی برای گرما نیست، بنابراین در طول دم کردن چندین درجه از بین می‌رود. همچنین بسیار شکننده است. با این حال، شیشه بی اثر است بنابراین به هیچ وجه با قهوه واکنش نشان نمی دهد و طعم آن را تغییر نمی دهد.

پلاستیک عایق حرارتی بهتری نسبت به شیشه است و همچنین ارزانتر است. در حالی که کمتر شکننده است، تمایل به دوام کمتری نسبت به شیشه دارد. اگرچه هنوز باید سالهای زیادی طول بکشد.

فولاد ضد زنگ بادوام ترین و کم شکننده ترین در بین تمام این مواد است. همچنین، از آنجایی که بسیاری از کافه‌های فولادی ضد زنگ دارای یک جداره دوگانه هستند (یعنی دو لایه فولادی که توسط یک حفره از هم جدا شده‌اند) بهترین حفظ گرما را ارائه می‌دهند. با این حال، اگر قهوه برای مدت طولانی در کافه بماند، تمایل به ایجاد طعم فلزی به قهوه دارند (نه این که توصیه می کنیم قهوه را پس از اتمام دم کردن در کافه بگذارید - باید آن را در ظرف دیگری بریزید تا از استخراج بیشتر جلوگیری شود).

پلاستیک عایق حرارتی بهتری نسبت به شیشه است و همچنین ارزانتر است. در حالی که کمتر شکننده است، تمایل به دوام کمتری نسبت به شیشه دارد. اگرچه هنوز باید سالهای زیادی طول بکشد.

فولاد ضد زنگ بادوام ترین و کم شکننده ترین در بین تمام این مواد است. همچنین، از آنجایی که بسیاری از کافه‌های فولادی ضد زنگ دارای یک جداره دوگانه هستند (یعنی دو لایه فولادی که توسط یک حفره از هم جدا شده‌اند) بهترین حفظ گرما را ارائه می‌دهند. با این حال، اگر قهوه برای مدت طولانی در کافه باقی بماند، تمایل به ایجاد طعم فلزی به قهوه دارند (نه این که توصیه می کنیم قهوه را پس از اتمام دم کردن در کافه بگذارید - باید آن را در ظرف دیگری بریزید تا از استخراج بیشتر جلوگیری شود).

راهنمای اندازه
ظرفیت کافه‌ها معمولاً در فنجان‌های کوچک دمیتاس اندازه‌گیری می‌شود که تقریباً معادل ۱۲۰ میلی‌لیتر یا ۴ اونس اونس است. بنابراین یک کافه 3 فنجانی 360 میلی‌لیتر/12 اونس قهوه تولید می‌کند که برای پر کردن دو فنجان با اندازه متوسط ​​یا یک لیوان کافی است. جدول زیر یک راهنمای تقریبی است که به شما کمک می کند تا اندازه کافه را انتخاب کنید:

اندازه کافه تقریبا ظرفیت فنجان کامل استاندارد (180ml/6ml) تعداد لیوان کامل (300ml/10oz)
3 فنجان 350 میلی لیتر / 12 اونس 2 1
8 فنجان 1000 میلی لیتر / 35 اونس 5 3
12 فنجان 1500 میلی لیتر / 53 اونس 8 4
اگر هنوز مطمئن نیستید که چه اندازه ای را انتخاب کنید، بهتر است یکی را خیلی بزرگ انتخاب کنید تا خیلی کوچک، زیرا مجبور نیستید از کافه با ظرفیت کامل استفاده کنید. هنگامی که کافه‌ای را انتخاب کردید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، توصیه می‌کنیم از قهوه سازگار با فرنچ پرس برای بهترین تجربه استفاده کنید.

لینک های مفید درباره خرید فرنچ پرس:

https://aghayeashpazkhaneh.com/french-tea-maker/

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 19:10

در گذشته ­های دور هم درست مانند زمان حال، روتختی مورد استفاده مردم بوده است، با این تفاوت که فقط به عنوان روانداز و برای گرم کردن مورد استفاده قرار می­گرفت. در حالی که امروزه یکی دیگر از کاربردهای روتختی، تزئین اتاق خواب است که در دکوراسیون فضای اتاق، نقش به‌سزایی دارد. در واقع، به علت وجود تکنولوژی‌های جدید و موفقیت در صنعت چاپ، رنگرزی و دیجیتال، تولید محصولاتی مانند روتختی، با تنوع زیادی همراه شده که البته همین موضوع باعث شده تا مشتریان قبل از خرید روتختی، ابتدا به تحقیق در رابطه با راهنمای خرید روتختی پرداخته و سپس با توجه به ویژگی‌های مورد نظر، برای خرید اقدام کنند.

شما نیز اگر تصمیم به خرید روتختی دارید، لازم است به نکاتی توجه کنید؛ یکی از اصولی که به عنوان راهنمای خرید‌ روتختی به آن پرداخته می‌شود، توجه به نوع روتختی است که ما به معرفی و توضیح آن می‌پردازیم.

انواع روتختی

امروزه ست‌های روتختی موجود در بازار از تنوع زیادی برخوردار هستند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در نتیجه زمانی که تصمیم به خرید ست روتختی دارید، بهتر است ابتدا هدف و نیازتان را در اولویت قرار دهید و سپس با توجه به بودجه­تان برای خرید اقدام کنید.

روتختی‌ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • روتختی­ لحاف‌دار
  • (کاور ملحفه)روتختی کاوری
  • روتختی چهار فصل
  • روتختی پیکه
  • روتختی تزئینی
  • روتختی عروس
  • روتختی سه بعدی
  • روتختی دخترانه
  • روتختی پسرانه

راهنمای خرید روتختی لحافی (روتختی لحافدار)

در روتختی لحاف دار که به آن روتختی ست خواب کامل نیز میگویند ، یک لایه پارچه ملحفه ای به همراه محتویات داخل آن که معمولا از انواع الیاف به صورت مشبک دوخته شده لحاف این ست را تشکیل میدهند و علاوه بر آن روتختی لحافی ست کاور ملحفه تشک ، بالش، ملحفه یک رویه لحاف و دورچین تخت خواب را در خود جای داده است ،این نوع روتختی هم به صورت روتختی یک نفره و روتختی دونفره طراحی و دوخته میشوند.

مزایا

  1. به علت ثابت بودن الیاف تشکیل شده لحاف داخل پارچه ، تخت خواب راحت­تر مرتب می‌شود.
  2. با خرید این نوع روتختی، دیگر نیازی به خرید لحاف به صورت جداگانه نیست.

معایب

  1. برای شستن این نوع روتختی، امکان جدا شدن لحاف وجود ندارد، در نتیجه باید اصول شستشوی محصولات الیافی را رعایت کنید.
  2. برای جلوگیری از آسیب به روتختی و همچنین ماشین لباسشویی، بهتر است شستن این نوع روتختی را به خشک‌شویی بسپارید.
  3. روتختی­های لحافی، فضای زیادی را در کمد اشغال می­کنند.

راهنمای خرید روتختی کاوری(کاور ملحفه)

در این نوع روتختی ، یک لحاف از قبل آماده که لحاف لایت نامیده میشود داخل پارچه ملحفه ای کاور میشود، به طوری که این پارچه و محتویاتش به هم وصل نیستند و می‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد؛ این نوع روتختی شامل روتختی یک نفره وروتختی دو نفره می‌شود. روتختی‌های یک نفره هم به شکل روتختی دخترانه و روتختی پسرانه طراحی و دوخته میشوند.

مزایا

  1. هنگام شستن روتختی کاوری، لحاف لایت به راحتی از داخل پارچه بیرون می­آید و در نتیجه آسیبی به لحاف نمی‌زند. و همچنین آسان بودن آن جهت شستشو و تعویض مکرر باعث حفظ بهداشت میشود.
  2. اگر تنوع را دوست دارید، کافی است هر بار تنها یک کاور ملحفه جدید تهیه کرده و از همان لحاف اولیه تا مدت­ها استفاده کنید.
  3. با خرید روتختی‌های جدید، کاورهای قبلی جای زیادی را درکمد اشغال نمی­کنند.

معایب

به علت وصل نبودن لحاف داخل پارچه، امکان سرخوردن لحاف درون روتختی وجود دارد که البته برای این مشکل هم راهکاری وجود دارد،داخل برخی روتختی­های کاوری، چند بند کوچک در گوشه‌های کاور وجود دارد که به بندهای گوشه لحاف متصل شده و لحاف را داخل کاور ثابت نگه می‌دارند. با این حال، حتی اگر در روتختی که شما تهیه کردید، چنین امکانی وجود ندارد، خودتان می‌توانید چند روبان از داخل کاور به چهار گوشه آن بدوزید و همچنین چهار روبان به چهار گوشه لحاف وصل کنید، سپس روبان‌ها را با دوخت یا گره به هم متصل سازید و این‌گونه تنها مشکل روتختی‌های کاوری را از سر راه خود بردارید.

راهنمای خرید روتختی چهار فصل

این روتختی به نوعی روتختی کاوری نیز محسوب می‌شود، به این علت که قابلیت قرار دادن لحاف را درون خود دارد. اما تفاوت آن با روتختی کاوری، در جنس و ضخامت کاور آن است. در روتختی کاوری، امکان استفاده کاور به تنهایی وجود ندارد، چرا که کاور تنها یک لایه نازک پارچه است، اما در روتختی چهارفصل، کاور شامل یک لایه پارچه روتختی پنبه‌ دوزی‌ شده (الیاف دوزی شده) می­باشد که در فصول گرم سال به صورت جداگانه استفاده می‌شود و در فصول سرد سال، امکان استفاده آن به همراه لحاف وجود دارد.

در نتیجه، اگر بیشتر تمایل به استفاده از یک سرویس خواب برای تمام فصول دارید، سرویس روتختی چهار فصل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شایان ذکر است هنگام خرید روتختی چهار فصل به نوع پارچه و الیاف به کار رفته در آن و نوع دوخت توجه نمایید.

راهنمای خرید روتختی عروس

ست این نوع روتختی­ها به صورت چند تکه به دو صورت طراحی و دوخته میشوند اولی ست کاور ملحفه و دیگری روتختی تزئینی را شامل میشوند که ست کاور ملحفه آن از جنس پارچه های پنبه ای یا بامبو یا ترکیبی از آنها تهیه میشود و روتختی تزئینی آن از پارچه های ساتن و ابریشم که حالت براق دارند و با تور دانتل مروارید و اکسسوری های متنوع جهت چیدمان دکوراسیون تخت خواب عروس طراحی و دوخته میشوند. و معمولا روتختی عروس، به علت استفاده از اجزاء پرهزینه­تر نسبت به بعضی از انواع روتختی، گران‌تر است.

در واقع، اگر شما قصد خرید سرویس روتختی دارید، بهتر است ابتدا اطلاعاتی را تحت عنوان راهنمای خرید روتختی، از بین مطالب موجود کسب کنید و سپس با توجه به اولویت‌هایتان برای خرید اقدام نمایید.

روتختی پیکه

نوعی روتختی است که به تنهایی به عنوان روانداز استفاده می‌شود و برعکس روتختی­های کاوری، نیازی به لحاف لایت ندارد. پارچه روتختی نسبت به پارچه‌های معمولی، بافت ضخیم‌تری داشته، اما نسبت به لحاف ضخامت کمتری دارد. در نتیجه بیشتر برای فصول گرم سال کارایی دارد.

مزایا

  1. به علت نداشتن لحاف، فضای کمتری اشغال می­کند.
  2. نسبت به روتختی­های لحافی، هزینه کمتری دارد.
  3. برای استفاده در فصول گرم سال یا مناطق گرمسیر، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

راهنمای خرید روتختی سه بعدی

این نوع روتختی که به نوعی میتواند روتختی کاوری یا روتختی لحاف باشد پارچه های استفاده شده در ست روتختی سه بعدی از طرح و تصاویر سه بعدی روی پارچه ها چاپ میشود به طوری که تصاویر بسیار زنده و برجسته به نظر میرسند، و همین ملموس بودن طرح، منجر به جذابیت فراوانی در این‌گونه روتختی­ها می‌شود. در خرید روتختی سه بعدی به کیفیت چاپ و نوع جنس و ابعاد آن بیشتر توجه نمایید .

روتختی سه بعدی، برای نوجوانان و کودکان، با طرح­های خاص دخترانه و پسرانه می­تواند انتخاب جذاب و هیجان‌انگیزی باشد.

روتختی­های سه بعدی هم در انواع سایزهای یک نفره و دونفره موجود هستند.

راهنمای خرید روتختی دخترانه و پسرانه

یکی از مواردی که هنگام خرید روتختی دخترانه باید به آن توجه کنید، این است که با توجه به سلیقه و علاقه مندی آنها به طرح های خاص یا طرح انیمیشن های کارتونی اقدام به خرید روتختی دخترانه نمایید.

طبیعتاً زمانی که روتختی دخترانه تهیه می­کنید، به سمت روتختی ­های یک نفره با طرح­ها و رنگ­های دخترانه می­روید که بیشتر شامل رنگ­های صورتی، یاسی و در کل رنگ­های گرم و ملایم هستند؛ همچنین استفاده از طرح‌های طبیعت، گل یا طرح‌های کارتونی دخترانه می­توانند گزینه­های مناسبی باشند.

روتختی­هایی با رنگ‌های سرد مانند رنگ آبی، سبز، طوسی و … در روتختی­های پسرانه بیشتر به چشم می­خورند؛ همچنین عمده روتختی­های پسرانه را طرح‌هایی مانند طرح­های کارتونی پسرانه یا طرح­های اسپرت و ورزشی تشکیل می­دهند.

راهنمای خرید روتختی با رعایت ۶ نکته طلایی

  1. ۱. پس از تصمیم در مورد نوع روتختی، باید به جنس روتختی نیز توجه داشته باشید، چرا که در طول شب، روتختی با پوست شما در تماس است و استفاده از روتختی­ هایی با جنس نامرغوب، می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

به عنوان مثال، روتختی­ هایی از جنس کتان و ساتن کتان، هم از لحاظ زیبایی و هم به علت نرمی و لطافت مورد توجه قرار می­گیرند؛ همچنین استفاده از روتختی­ های که با پارچه الیاف گیاهی مانند پنبه و بامبو یا ترکیب این دو می‌تواند به علت کیفیت و سلامت بالای آن‌ها، گزینه خوبی باشد.

  1. بعد از انتخاب نوع روتختی و جنس آن، برای تصمیم در مورد طرح و رنگ، با گزینه­های بسیاری روبه‌رو هستید که از جمله می‌توان به ست روتختی سه بعدی، ست روتختی ساده، ست روتختی هتلی و … اشاره کرد.
  2. قبل از خرید روتختی، سایز تختخواب و تشک خود را اندازه بگیرید تا هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.
  3. اگر به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده­اید یا مشغول چیدن جهیزیه هستید، بهتر است خرید روتختی و سرویس خواب را به آخرین مرحله موکول کنید تا بتوانید بر اساس سایر ترکیبات و رنگ‌بندی‌های اتاق، طرح و رنگ روتختی را انتخاب نمایید.
  4. کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ از قدیم گفته­اند که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. در مورد خرید روتختی، این گفته صدق می‌کند، چرا که ارزان بودن بیش از حد یک محصول می‌تواند نشان از نامرغوب بودن مواد به کار رفته در آن باشد و سلامتی شما را به خطر بیندازد. از آن گذشته، خرید کالای ارزان همیشه هم به سود شما نیست، زیرا ممکن است چنین انتخابی، شما را بیشتر به خرج بیندازد و ست روتختی خریداری‌شده، دوام کافی نداشته باشد.

منبع: https://lemanmattress.com/

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 19:06

ماگ‌های فانتزی

ماگ فانتزی:تا به حال در انتخاب کادوی مناسب برای عزیزان و اطرافیان خود دچار مشکل شده اید؟ بدون شک همگی این حس کلافگی را تجربه کرده اید. ماگ‌ها جز محصولاتی هستند که به دلیل تنوع بالا با برای هر سبک و سلیقه‌ای فارغ از جنسیت و سن برای هدیه دادن پیشنهاد می شوند. در بین انواع ماگ‌، ماگ‌های فانتزی به دلیل زیبایی، تنوع در طراحی و رنگ نظر همگان را به خود جلب کرده است. ماگ‌های فانتزی از خانواده ماگ‌های سرامیکی هستند که امکان نوشیدن هر نوع نوشیدنی گرم و یا سردی را به شما می دهند.

ماگ‌های فانتزی با رنگ‌های شاد و طرح کاراکترهای محبوب دخترانه و پسرانه و یا طرح‌های کلاسیک و شیک بخشی زیادی از بازار مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص داده است، این تنوع به حدی بالا است که از این ماگ‌ها به عنوان دکوری نیز استفاده می شود. نوشیدن چای و یا قهوه در یک صبح بهاری و یا یک عصر پاییزی در ماگ‌های فانتزی حس خوشی را برای شما به یادگار می گذارد. ماگ های فانتزی را می توان به صورت ماگ های تک، ماگ های درب دار، ماگ های قاشق دار و یا ماگ های زیره دار خریداری کرد. امروزه استفاده از ماگ ها در اندازه، مدل و طرح های مختلف در بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران ها دیده می شود.

ماگ‌های درب‌دار مانع از دست رفتن گرمای نوشیدنی و یا ورود هرگونه آلودگی به داخل نوشیدنی می شوند. بعضی از ماگ‌ها علاوه بر قاشق زیره نیز دارند که دیگر نیاز به پیش دستی نخواهد بود و همین کار پذیرایی را آسان تر می کند.

منبع

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 19:05

بازی های کامپیوتری به گرانی و پیچیده بودن شهرت دارند. و مطمئناً، بازی بر روی رایانه شخصی در مقایسه با بازی بر روی کنسول‌ها، مسلماً «پایان عمیق» سرگرمی بازی‌های ویدیویی است، اما رفتن به آن آب‌ها بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اگر به بازی های رایانه شخصی علاقه مند هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما این راهنمای جامع را گردآوری کرده ایم تا چند افسانه رایج را کنار بگذاریم، اصول اولیه قطعات رایانه شخصی را بیاموزیم و به شما کمک کنیم یک ماشین عالی در سطح ابتدایی پیدا کنید. هزاران دلار هزینه دارد.

در واقع برای یک کامپیوتر بازی به چه چیزی نیاز دارید؟

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد بازی های رایانه شخصی این است که شما به یک راه اندازی گران قیمت نیاز دارید. بسیاری از گیمرهای بالقوه رایانه شخصی (یا والدین یا همسرانشان) به طور قابل درک از قیمت برچسب قطعات جدید رایانه شخصی نگران هستند - پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4090 که اخیراً معرفی شده است، در زمان عرضه 1700 دلار قیمت دارد. اما خبر خوب این است که برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای، نیازی به قطعات بی‌نظیر ندارید.

درست است که تنظیمات گرافیکی با کیفیت بالا مانند رزولوشن‌های 4K و 1440p، نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالا، ردیابی پرتو و DLSS به سخت‌افزار بسیار قدرتمند و بسیار گران‌قیمت نیاز دارند، اما تا حد زیادی اختیاری هستند.

بخشی از زیبایی بازی های رایانه شخصی انعطاف پذیری آن است. بازی‌ها اغلب تنظیمات گرافیکی متعددی دارند، بنابراین می‌توانید آنها را روی سخت‌افزار متوسط ​​اجرا کنید. به عنوان مثال، Fortnite حتی شامل تنظیمات ویژه ای برای بازی در رایانه های شخصی "سیب زمینی" است و برخی از عناوین مانند Guilty Gear Strive دارای مدهای ساخته شده از طرفداران هستند که عملکرد را در دستگاه های ضعیف تر افزایش می دهند. ممکن است در تنظیمات گرافیکی پایین‌تر به خوبی به نظر نرسند، اما معمولاً آنقدر خوب اجرا می‌شوند که قابل پخش باشند.


چرا ما به ویدیوهای تزیین کیک معتاد شده ایم


به طور مشابه، بازی‌های قدیمی‌تر مانند Minecraft یا World of Warcraft و عناوین مستقل کوچک‌تر مانند Stardew Valley، می‌توانند به همان اندازه که روی رایانه‌های شخصی ضعیف‌تر اجرا می‌شوند، روی رایانه‌های شخصی ضعیف‌تر اجرا شوند. نکته این است که برای اجرای اکثریت قریب به اتفاق بازی های رایانه شخصی نیازی به سخت افزار سطح بالا ندارید. و فقط به این دلیل که نمی‌توانید یک بازی را در بالاترین تنظیمات آن بازی کنید، به این معنی نیست که برای همیشه در آن عملکرد گیر کرده‌اید. بسته به نوع کامپیوتری که خریداری می کنید، می توانید به راحتی در آینده به قطعات قدرتمندتر ارتقا دهید.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به چند گزینه برای خرید اولین رایانه شخصی بازی خود نگاه کنیم.

رایانه های شخصی از پیش ساخته شده


یک کامپیوتر از پیش ساخته شده یک گزینه عالی برای گیمرهای در حال رشد PC است که می خواهند یک دکل دسکتاپ طولانی مدت بدون استرس ساختن خود دکل داشته باشند. در واقع، من فقط ادامه می دهم و توصیه می کنم اگر تازه شروع کرده اید و می خواهید کارها را آسان کنید، رایانه شخصی خود را نسازید.

یادگیری ساخت کامپیوتر بخشی از لذت بازی های کامپیوتری است، اما این یک مهارت لازم نیست. به بازی رایانه شخصی مانند هر سرگرمی دیگری فکر کنید—هدف هر مبتدی باید این باشد که راهی قابل دسترس برای سرگرمی پیدا کند، سپس به آرامی به سطوح پیچیده تر بروید زیرا احساس راحتی می کند. از یک ماهیگیر برای اولین بار انتظار ندارید که مگس ماهیگیری خود را ببندد، بنابراین اگر در این سرگرمی تازه کار هستید نگران ساخت رایانه شخصی خود نباشید. تنها ترفند در اینجا صرف زمان برای یافتن معامله مناسب است.

شرکت‌های معروفی مانند Alienware، ASUS، Origin و NZXT برای کسانی که می‌خواهند یک رایانه شخصی زیبا با طراحی «گیمر» داشته باشند، عالی هستند، اما حتی مدل‌های «پایین‌تر» آن‌ها می‌توانند بسیار گران باشند. از سوی دیگر، بسیاری از رایانه‌های شخصی تولیدکنندگانی مانند اچ‌پی یا دل، سخت‌افزار آماده بازی دارند، حتی اگر مانند رایانه‌های شخصی اداری ساده و اغلب با قیمت‌های بسیار ارزان‌تر به نظر برسند - ما فقط چند صد به جای چند هزار نفر صحبت می‌کنیم. پیکربندی‌های پایین‌تر خیلی قدرتمند نخواهند بود، اما بیشتر آنها را می‌توان بعداً با اجزای بهتر ارتقا داد.

نکات خرید کامپیوتر گیمینگ


در حالی که من قویاً یک رایانه بازی از پیش ساخته شده را نسبت به لپ‌تاپ یا دستگاه بازی رایانه شخصی توصیه می‌کنم، همه این دستگاه‌ها فرآیند خرید رایانه شخصی را ساده می‌کنند و نیاز به ساخت رایانه شخصی خود را دور می‌زنند. با این وجود، هنگام سفارشی کردن تنظیمات رایانه یا لپ‌تاپ، ناگزیر با برگه‌های مشخصات طولانی مواجه می‌شوید یا از شما خواسته می‌شود که بین اجزای مختلف را انتخاب کنید. توصیه من در اینجا این است که به بودجه خود پایبند باشید – اگر صرفاً دنبال یک دستگاه بازی ارزان قیمت هستید، زیاد نگران قطعاتی که می‌گیرید نباشید.

با این حال، اگر با بودجه منعطف‌تری کار می‌کنید و به سادگی ارزان‌ترین گزینه را نمی‌خرید، یا صرفاً در مورد قطعات مختلف رایانه شخصی که با آنها روبرو می‌شوید و اینکه برای چه منظوری هستند کنجکاو هستید، در اینجا چند نکته کلی برای خرید آورده شده است. ما وارد توصیه‌های بخش خاصی نمی‌شویم (زیرا قیمت‌ها و در دسترس بودن دائماً تغییر می‌کند)، اما اینها باید به شما کمک کند تا بفهمید هر قسمت چیست و چگونه بر عملکرد بازی تأثیر می‌گذارد.

CPU: CPU یا همان پردازنده، «مغز» رایانه شما است که اجزا، برنامه‌ها و عملکردهای مختلف را کنترل می‌کند. اینتل و AMD تولید کنندگان اصلی CPU هستند. اگر به تنهایی رایانه شخصی خود را جدا می کنید، باید مطمئن شوید که یک CPU سازگار با سایر قطعات شما را انتخاب می کنید، اما رایانه های شخصی از پیش ساخته شده این کار را برای شما انجام می دهند. در عوض، ممکن است از شما خواسته شود که از یک محدوده مدل خاص انتخاب کنید. به طور کلی، پردازنده‌های نسل دهم یا یازدهم اینتل i5 یا بالاتر، یا Ryzen 3، 5، 7 یا 9 AMD برای بازی بهترین هستند، با مدل‌های با شماره‌های بالاتر، سرعت پردازش و قابلیت‌های چندوظیفه‌ای بالاتر را ارائه می‌دهند. CPU ها پیچیده هستند، بنابراین اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، قطعاً راهنمای ما در مورد یافتن CPU مناسب را بررسی کنید.


کارت گرافیک (GPU): GPU شما همان چیزی است که گرافیک های درون بازی را ارائه می کند و احتمالاً گران ترین قطعه ای است که خریداری می کنید. Nvidia و AMD دو تولید کننده اصلی GPU هستند. برخی از مدل‌های معمولی سطح پایه عبارتند از خط GTX 1660 و RTX 2000 انویدیا و سری Radeon 5000 AMD. سری‌های RTX 3000 و 4000 انویدیا، و همچنین سری‌های RX 6000 AMD، بسیار قوی‌تر هستند، اما به طور فزاینده‌ای گران‌تر هستند (و ممکن است پیدا کردنشان سخت‌تر باشد). از رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که فقط از «گرافیک یکپارچه» اینتل استفاده می‌کنند اجتناب کنید، زیرا این تراشه‌ها برای بازی ساخته نشده‌اند.


RAM: این حافظه رایانه شما است. هرچه تعداد بیشتری از آن داشته باشید، سریعتر می تواند وظایف خاصی را انجام دهد. حداقل 8 گیگابایت رم DDR4 مبنایی است که برای رایانه‌های بازی رایانه‌ای مقرون به صرفه می‌خواهید، اما اگر بتوانید آن را بپردازید، 16 گیگابایت ترجیح داده می‌شود. اگر قصد دارید ویدیوها را ویرایش کنید یا با رایانه شخصی خود نیز پخش کنید، 32 گیگابایت یا بیشتر بهتر است. خوشبختانه، افزایش رم رایانه شخصی شما یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین ارتقاهایی است که می توانید انجام دهید.

هارد دیسک: اینها فضای ذخیره سازی رایانه شما را تشکیل می دهند. درایوهای حالت جامد (SSD) سریع‌تر هستند و بازی‌ها و برنامه‌ها را سریع‌تر از هارد دیسک‌ها (HDD) بارگیری می‌کنند، اما HDD‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند و می‌توانند داده‌های بسیار بیشتری را در مقابل قیمت ذخیره کنند. می‌توانید رایانه‌ای را با درایوهای متعدد تجهیز کنید و حتی SSD و HDD را با هم ترکیب کنید. در هر صورت، حداقل یک درایو با 256 گیگابایت می‌خواهید، اگرچه درایوهای 1 ترابایتی بهترین هستند—بازی‌های رایانه‌ای مدرن هزاران فضای درایو را اشغال می‌کنند، معمولاً بین 20 تا 100 گیگابایت یا بیشتر، بنابراین داشتن فضای بیشتر همیشه مفید است.


سیستم عامل: ویندوز بهترین گزینه برای بازی است، زیرا از گسترده ترین بازی و برنامه پشتیبانی می کند. برخی از رایانه‌های شخصی بازی از نسخه‌های لینوکس (مانند SteamOS یا اوبونتو) استفاده می‌کنند که خوب هستند، اما اگر قبلاً با لینوکس آشنایی نداشته باشید، یادگیری آنها دشوار است و ممکن است هر بازی یا برنامه‌ای را اجرا نکنید.


کیس، مادربرد و واحد منبع تغذیه (PSU): این سه مؤلفه آخر اساس ساخت هر رایانه شخصی هستند: مادربرد بسیاری از وظایف مهم را انجام می دهد، از جمله اجرای بایوس رایانه شخصی شما و رابط با CPU و سایر سخت افزارها، اما مهمترین چیز بدانید که این برد مدار اصلی است که تمام اجزای شما به آن وصل می شوند. PSU همان چیزی است که برق را از پریز شما می گیرد و هر جزء را تغذیه می کند. و کیس تمام سخت افزارها را به صورت ایمن و ایمن در خود جای می دهد. انتخاب مدل مناسب برای هر یک از این اجزا مهم است، اما رایانه های شخصی یا لپ تاپ های از پیش ساخته شده معمولاً این تصمیم را برای شما انجام می دهند.

منبع: https://lifehacker.com/a-beginners-guide-to-buying-your-first-gaming-pc-1849735385

 

 

 
راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 19:03

نقد و بررسی دوربین سونی آلفا a7r mark iv

مثل اینکه کمپانی سونی اصلا دوست ندارد قافیه بدون آینه را به کمپانی های کانن و نیکون ببازد. سونی همواره در تلاش دوربین های بدون آینه حرفه ای طراحی کنه که از دوربین های نیکون و کانن بهتر باشه. جدیدترین دوربینی که این کمپانی به تازگی به بازار معرفی کرده دوربین a7r iv می باشد. این دوربین دارای آپشن های بسیاری است که در دوربین های مشابه هیچ یک از این ویژگی ها دیده نمی شود.

دوربین a7r iv زمانی طراحی شد که دوربین های رقیب آن یعنی نیکون z6 و نیکون z7 معرفی شد. سونی قدرت خود را در تولید دوربین های بدون آینه حرفه ای به رخ تمام رقبای خود کشید. به جرات می توان تا الان پیشرفته ترین دوربین سونی دوربین a7r iv می باشد.

دوربین سونی a7r iv یک دوربین بدون آینه فول فریم می باشد که دارای رزولوشنی برابر 61 مگاپیکسل است. این دوربین از نظر رزولوشن نسبت به دوربین قبلی خود یعنی a7r III پیشرفت بسیاری داشته است. دوربین قبلی سونی a7r III دارای رزولوشنی برابر 42.4 می باشد که می توانید به راحتی تغییر را مشاهده کنید.

در قسمت فوکوس می توان به فوکوس های پیاپی 567 نقطه ای اشاره کرد که می تواند تمام کادر را پوشش دهد. هنگامی که دوربین را بر روی contrast-detect point قرار دهید می توانید با 425 نقطه فوکوس عکاسی و یا فیلمبرداری کنید.

اگر دوربین را در این حالت قرار دهید، دوربین می تواند به راحتی 74% از کادر را پوشش دهد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد دارا بودن دوربین a7 r iv به فناوری تشخیص و تعقیب چشم می باشد. این آپشن هم برای انسان و هم برای حیوانات قابل استفاده می باشد که می توانید عکس هایی با وضوح بالا ثبت کنید. این نکته را بگم که سیستم فوکوس دوربین مارک iv در کنار سیستم تشخیص چشم می تواند بهترین فوکوس ممکن را بر روی سوژه داشته باشد. همچنین سرعت عکاسی پیاپی در دوربین سونی a7r iv به 10 فریم بر ثانیه می رسد.

این سرعت باعث شده تا بتوانید به راحتی با سرعت بسیار بالا بهترین عکس ها را از سوژه متحرک بگیرید. دوربین sony a7 r iv دارای لرزشگیر 5 محوره می باشد که با قابلیت خنثی کردن دوربین تا 5.5 گام طراحی شده است. با این قابلیت می توانید عکس و یا فیلم هایی با کمترین لرزش ممکن ثبت کنید. با خرید دوربین a7r iv می توانید بهترین عملکرد ممکن در ضبط فیلم یا ثبت عکس داشته باشید.

 

خرید دوربین بدون آینه سونی A7R IV بدنه

بهترین گزینه برای عکاسی

دوربین حرفه ای سونی a7r iv تنها یک دوربین برای ثبت عکس هایی با سایز بزرگ نیست. این دوربین قادر است عکس هایی با 15 استاپ دینامیک رنج ثبت کند که این یک قابلیت فوق العاده است. با این قابلیت دوربین a7r iv می تواند به راحتی مشخص کند که بین تاریک ترین قسمت ها و روشن ترین قسمت ها چه چیزی وجود دارد.

این یعنی اینکه می توانید عکس هایی با بالاترین کیفیت و بالاترین وضوح ممکن عکس های بی نظیری ثبت کنید. در مدل قبلی دوربین سونی مارک iv قابلیت تنظیم شارپنس +/-3 استاپ بوده اما  در این دوربین تنظیم شارپنس به +/-5 استاپ ارتقا یافته. این بروزرسانی بزرگ باعث شده تا در هنگام استفاده از حالت APS-C سایز عکس ها به 26.2 مگاپیکسل برسد.

دوربین سونی a7r iv می تواند از نسبت 1:1 و 4:3 برای ثبت عکس پشتیبانی کند. دوربین مارک iv همچنان با افزایش چشمگیر مگاپیکسل می تواند تا 10 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. همچنین با مگاپیکسل کامل می توانید تا 68 فریم بر ثانیه به عکاسی بپردازید.

 

مشخصات بدنه

کمپانی سونی در کنار تغییرات داخلی که به این دوربین داده است؛ تغییرات خارجی نیز به آن داده است. منظور از خارج بدنه دوربین می باشد.

تغییر اصلی بدنه دوربین سونی مارک فور عمیق تر شدن گریپ و باز شدن درب کارت حافظه است. درب محفظه کارت حافظه دوربین iv که به صورت قفل شونده بوده الان به صورت کشویی است.

همچنین در قسمت دیال جبران نوردهی از قفلی استفاده شده است که باعث شده دیال جبران نوردهی به صورت ناخواسته نچرخد. در کنار آن حاشیه دور برخی از کلید ها تغییر پیدا کرده است و طراحی هشت جهته کلید ها نیز عوض شده است.

کمپانی سونی دوربین حرفه ای خود را مجهز به کفشک مالتی اینترفیس طراحی کرده است. که کاربر اجازه استفاده از لوازم جانبی سونی را داشته باشد. البته این اجازه زمانی امکان پذیر است کاربر نیازی به استفاده از برقراری ارتباط با کابل های جداگانه را نداشته باشد.

 

قیمت دوربین Sony Alpha A7R IV Mirrorless Body

مشخصات فیلمبرداری

دوربین حرفه ای سونی a7r iv قادر به فیلمبرداری 4k با فرمت ریت 30fps و بیت ریت 1000mbps می باشد.

همچنین در هنگام فیلمبرداری FULL HD فریم ریت 120fps در دسترس کاربر خواهد بود. برای اولین بار در این دوربین استفاده از فوکوس تعقیبی با تمرکز بر روی چشم سوژه در هنگام فیلمبرداری موجود است.

سونی دوربین a7r iv را طوری طراحی کرده که دیگر خبری از محدودیت 29 دقیقه ای در هنگام فیلمبرداری وجود ندارد و می توانید به صورت نامحدود فیلمبرداری کنید. این قابلیت برای کاربرانی که روی قسمت فیلمبرداری دوربین مارک فور حساب باز کرده اند بیار خوشایند است.

 

ویژگی های کلیدی دوربین سونی آلفا a7r mark iv

  • سنسور 61 مگاپیکسلی Full Frame از نوع  (BSI CMOS (Exmor R بدون فیلتر LOW PASS
  • پردازشگر تصویر BIONZ X و Front-End LSI
  • قابلیت ضبط ویدیو در رزولوشن UHD 4K با رزولیشن 3840X2160 و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم اتوفوکوس 567 نقطه ای
  • دارای ویروز الکترونیکی 0.5 اینچی باکیفیت 5760K  پیکسل
  • نمایشگر 3 اینچی چرخشی,لمسی باکیفیت 1440K پیکسل
  • رنج حساسیت ایزو از بازه ی 100 تا 32000 قابلیت گسترش از 50 تا 102400
  • دارای سنسور لرزشگیر 5 محوره طبق استاندارد CIPA
  • ارتباطات بی سیم Wifi/NFC/Bluetooth
  • مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی
  • سرعت عکاسی پیاپی تا 10 فریم بر ثانیه
  • وزن بدنه 665 گرم
  • سایز بدنه 77.5*96.4*128.9 میلی متر

منبع: https://miladcam.com/product/sony-alpha-a7r-mark-iv

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 78 تاريخ : دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت: 19:22